A Mercedesnél összecsengett a két vb-aspiráns véleménye, amikor a Belga Nagydíj első edzésnapját értékelték. "Nico nagyon gyors, és este bőven lesz feladatom, hogy rájöjjek, hol gyorsulhatnék" - mondta csapattársától Lewis Hamilton, miközben Rosberg sem palástolta, hogy egyelőre szerinte nála van az előny. "Jelenleg egy lépéssel Lewis előtt járok, ezért valószínűbb, hogy ő fogja átvenni a beállításaimat, mint fordítva. Általában így szokott lenni ilyenkor, mert kicsit bizonytalan."
A nyers köridők alapján ez nem is lehet kétséges, hiszen Rosberg mindkét edzést megnyerte, a hagyományosan mérvadóbb délutánin 3 tizedet verve csapattársára. Ez nem vészesen sok a szezon leghosszabb pályáján, de azért nem lehet pár perc alatt kiokoskodni, hogy hogyan lehetne eltüntetni.
A hosszú etapjuknak mindketten a lágy gumin vágtak neki, de a mért körök összevetése nem fest hiteles képet, hiszen csak etapjuk első 4-4 köre adott a mintához. Rosberg köridő-grafikonja azért szakad meg, mert nagy tempónál defektet kapott, és örülhet, hogy nem csapódott a falba - a szerelők így megúszták a fárasztó túlórázást, s csak kisebb sérüléseket kell kijavítaniuk az autón. A Mercedesnél ugyanakkor a Pirellivel közösen még javában vizsgálják, hogy mi okozta a defektet - az egyik sejtésük, hogy az Eau Rouge kijáratánál valami felsértette a gumit.
A 4 vizsgált körből 2:2 arányban volt jobb Rosberg és Hamilton, de utóbbi egyik köre feltűnően lassú volt (vagy hibázott, vagy forgalom zavarta). A német a másik alkalommal 143 ezreddel verte Hamiltont, a brit pedig 261, illetve 395 ezreddel az első és a negyedik körben. Bár még több az ismeretlen tényező, az érdekesség kedvéért a két pilótának a délelőtti hosszabb etapját is össze lehet hasonlítani (az ábrán szaggatott vonallal):
a közepes keménységű gumikon Rosberg valamelyest gyorsabb volt.
A német nyilván nem dőlhet hátra, hiszen a Hungaroringen Hamilton is élete egyik legjobb nagydíjhétvégéjét futotta, amíg el nem rajtolt a mezőny. A start márpedig lehet, hogy most lutri lesz az új előírásoknak köszönhetően, bár a versenyzők véleménye megoszlik arról, hogy lesz-e nagy kavarodás vagy sem.
A Red Bull visszacsúszásra számít
Rosberg balesete után 10 percig állt az edzés, aztán Marcus Ericsson rögtön falhoz vágta Sauberjét, így összesen negyedórányi, pont a hosszú etapokra szánt edzésidőt vesztettek a csapatok. "Hibáztam a Pouhonnál. Hozzáértem a fűhöz, és az autó megcsúszott" - mondta Ericsson.
Így gyakorlatilag csak a piros zászlós megszakítások előtti intervallum köreiből lehet szemezgetni, ráadásul akadnak olyanok, akik eltolt ütemtervük miatt egyetlen mért körig sem jutottak a hosszú etapon - közéjük tartoznak a Red Bullok is, amelyek a 3-4. helyen zártak. Az örök optimista Daniel Ricciardo hisz benne, hogy szombaton is a Ferrarik előtt maradhatnak, Danyiil Kvjat azonban kevésbé lelkes. "Attól tartok, hogy az időmérőn kijön a valós erősorrend. A hosszú egyenesek nem kedveznek nekünk" - nyilatkozta.
"A második szektorban is javulnunk kell még."
A Ferrari versenyzői két-két mért kört tettek meg délután Rosberg defektje előtt; Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel ezekben 6-9 tizeddel volt lassabb a Mercedeseknél. A német ráadásul "nem volt teljesen elégedett" az autójával, a finnt pedig a gumik hólyagosodása hátráltatta.
És melyik csapat tűnt a legelégedettebbnek? A Williams, amelyről a 14. és 16. helyek birtokában is sugárzott az optimizmus. "Alacsony üzemanyag-mennyiséggel még nem hoztuk ki magunkból a maximumot, de tudjuk, mit kell tennünk. Amikor sok benzin volt az autónkban, ütőképesnek tűntünk" - közölte Rob Smedley mérnök. Valtteri Bottas és Felipe Massa rendszeresen elbújik a mezőnyben péntekenként, úgyhogy ezúttal sem lenne nagy csoda, ha az időmérőn odaérnének a Mercedes mögé, és felvennék a harcot a Ferrarival. A motorerő az ő javukra billentheti a mérleg nyelvét.
A mezőnyben a Mercedes párosán kívül négy pilóta volt, aki délután legalább 3 értékelhető kört lehúzott egyvégtében az edzés második felében. Közülük Bottas az érdekes, mert bár Rosbergéknél ő is lassabb volt, a Ferrarikra az etap első két körében fordulónként 4-7 tizedet vert, azonos gumikeveréken. Carlos Sainz pedig még nála is fürgébb volt kicsit, bár ő vélhetően kevesebb benzinnel körözött.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!