A Mercedes a hungaroringi betli után elkezdte visszaállítani a rendet a Belga Nagydíj első edzésnapját, a csapat mégsem domináns teljesítményével, hanem a Nico Rosberg autóján szétdurranó jobbhátsó gumival vonta magára a figyelmet.
A német versenyző a délutáni tréningen, a hosszú etapja közben kapott defektet, amelynél mázlija volt, hogy nagy sebességnél csak megpördült, és nem ütközött neki a falnak.
"Nem rajtam múlt, egyszerűen szerencsém volt"
- ismerte el. "Rémisztő volt, mert nem számítottam rá. Nem annyira jó, ha valaki 306 km/órás tempónál elveszti az uralmat."
Egyelőre nem derültek ki részletek a defekt okáról, de a visszajátszásokon látszott, hogy a lágy abroncs már a kör első felében foszladozni kezdett, vékony szálak váltak le a felületéről. A vizsgálatok még tartanak, de a Mercedesnél az egyik lehetséges okként azt jelölték meg, hogy az Eau Rouge kijárati rázókövén valami felsértette a gumit.
Nem trükköztek a beállításokkal
Mindazonáltal természetesen azt sem zárják ki, hogy az autón nem stimmelt valami. "Szigorú ellenőrzéseket végzünk, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy az autónak nem volt köze az esethez" - nyilatkozta az istálló ügyvezető igazgatója, Paddy Lowe. "Még sohasem láttam ehhez foghatót. Nem tudjuk, mi történhetett." Hozzátette, hogy
Rosberg autóján minden beállítás a megengedett határértékekek belül volt.
A Motorsport.com közben kiderítette, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a délelőtti edzés után közzétett egy technikai direktívát, amelyben arra figyelmeztetik a csapatokat, hogy szúrópróbaszerűen ellenőrizni fogják az autókon a guminyomást és a kerékdőlést - az engedélyezettnél alacsonyabb guminyomás és a túl nagy kerékdőlés ugyanis biztonsági kockázatokat vet fel. Emellett az abroncsmelegítő paplanok használatát is figyelik, illetve azt, hogy a jobb és bal oldalra szánt kerekeket nem cserélik-e fel.
A Pirelli egyik szóvivője egyúttal kijelentette, hogy a biztonságot szolgáló ellenőrzésekről - melyeket a következő versenyeken is megejthetnek - nem az első edzés után döntöttek, nem ott tapasztaltak szokatlan dolgokat. 2011-ben pont Spában kerekedett botrány amiatt, hogy néhány csapat veszélyes értékeket állított be a kerékdőlésre, a gumikkal kapcsolatos trükközésre pedig a 2013-as Brit Nagydíjon bekövetkezett defektek derítettek fényt.
Hamilton lassabb volt Rosbergnél
A délutáni edzésen Rosberg volt a leggyorsabb, Lewis Hamiltonra is 3 tizedet vert. A brit elismerte, hogy csapattársa "nagyon gyors, és este bőven lesz feladatom, hogy rájöjjek, hol gyorsulhatnék."
A Mercedes mindkét versenyzője elégedett volt az autójával és a balansszal, ugyanakkor Lowe-val együtt megemlítették, hogy veszélyesnek tartják a Ferrarit és a Red Bullt.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!