Vágólapra másolva!
A svájci istálló a Belga Nagydíjra megkapja azokat a Ferrari erőforrásokat, amelyeket az olaszok már Kanada óta használnak, de nem lesz könnyű dolguk, mert a McLarenekbe is továbbfejlesztett Honda motorokat építenek, ők viszont további büntetésekkel számolnak.

Szorossá vált a Sauber és a McLaren párharca a Magyar Nagydíj után, ahol a wokingi istálló autói a gyenge tempójuk ellenére is az 5. és a 9. helyen értek célba, így már csak öt ponttal maradnak el a svájciak 22 egysége mögött, miután a Sauber tempója az erős szezonkezdet után folyamatosan visszaesett. Kínában mutattak be utoljára komolyabb fejlesztéseket, de azok nem váltak be, és a Ferrari aktuális motorváltozatát is csak jelentős késéssel, a hétvégén szerelhetik be.

„A Saubernél számítottunk arra, hogy keresztülmegyünk ezen” – mondta Felipe Nasr a formahanyatlásról a Motorsport.com-nak. „Nehéz időszak volt, de tervezünk fejlesztéseket a szezon második felére. A Ferraritól újabb motorváltozat érkezik Spában, és Szingapúrban frissül az aero csomagunk is, már 2016-ra előkészülve. Az egy kritikus verseny lesz, mivel jobban meg kell értenünk az autó által szolgáltatott adatokat, hogy beépíthessük őket a 2016-os terveinkbe” – magyarázta.

Nasr nem szerzett pontot a Hungaroringen, de Marcus Ericsson begyűjtött egyet, a McLaren viszont kezd felzárkózni mögéjük Forrás: AFP

A brazil pilóta elmondta, a legnagyobb problémájuk, hogy az autójuk csupán egy szűk tartományban működik hatékonyan, és a Kínában kudarcot vallott új szárnyuk is megakasztotta a fejlesztési ütemtervüket. Nasr általánosságban a 9. leggyorsabb csapatnak tartja a Saubert, amit a futamok során a McLaren, a Force India, a Lotus és a Toro Rosso is megelőzött, de bízik abban, hogy az új technikai igazgató, Mark Smith leigazolása javíthatja a helyzetet.

A Sauber tavaly története során először pont nélkül maradt a világbajnokságban, és Nasr elismerte, hogy csupán 1-2 pontot várt az idén, amikor a pénz szűkében lévő kis csapathoz szerződött. Jelenleg a konstruktőri tabella 8. helyén állnak, de ha nem tudják tartani a tempót a fejlesztési verseny terén a McLarennel, a wokingiak is eléjük kerülhetnek. Ebben a fejlesztett Ferrari motor segítségükre lehet, de a Honda is újabb erőforrásokkal készül, amiket viszont büntetlenül már nem szerelhetnek be.

A további fejlesztésekkel a McLaren elmozdulhat a mezőny végéről Forrás: AFP/Andrej Isakovic

„A terveknek megfelelően Spa és a szezon második fele előtt a Honda javította az égési karakterisztikát az erőforrások továbbfejlesztése érdekében. A hétvégi szabadedzések fontos tesztnek bizonyulnak majd az erőforrások tesztelése miatt. A belga futam viszont biztosan nehezen alakul majd a csapat és a pilóták számára, mert rajtbüntetésekre számítunk a hosszú és könyörtelen pályán” – vélekedett Jaszuhisza Arai, a Honda F1-es projektvezetője.

Eric Boullier, a McLaren csapatfőnöke is arra számít, hogy Belgiumban és Olaszországban még nem terem sok babér számukra, így már ő is az idei második éjszakai versenyt várja. „A motorerőt és a leszorítóerőt érintő sajátos elvárások miatt ez a pálya nem kedvez az erősségeinknek” – mondta Spáról. „Ebből következően természetesen visszafogott az optimizmusunk, és Szingapúrig vagy tovább kell majd várnunk, mielőtt leszüretelhetjük a pályán a munkánk gyümölcsét.”

A nagy fejlesztési csomagok ideje lejárt

Bár a Force India a Brit Nagydíjon bemutatta autójának B változatát, és több csapat is gyakran beszél átfogóbb fejlesztési csomagokról, a Williams technikai igazgatója az Autosportnak azt mondta, nem ilyen, „régimódi” szemlélettel dolgoznak. „Úgy alakult, hogy több alkatrészünk is Ausztriára állt össze. Egyszerűen az új hátsó szárnyunk nem passzolt a régi padlólemezhez, úgyhogy egyszerre kellett bevetni őket. Így egy csomaggá alakultak, de alapvetően a trend az, hogy mindenhova viszünk néhány apróságot” – magyarázta.

Symonds elárulta, hogy már január óta dolgoznak a 2016-os autón, de teljesen csak a szezonzáró utáni napon fognak átállni a 2016-os projektre, így az idei modell számára is hagytak időt a szélcsatornában. A kettő között viszont elérkezik majd egy látványos eltolódás, amikor a legtöbb csapat a kapacitásai egyre nagyobb részét átcsoportosítja a jövő évi projektre. „Mivel 2015 és 2016 között nem lesz nagy átállás, rengeteg fejlesztési munka releváns marad jövőre is, úgyhogy továbbra is keményen hajtunk” – mondta.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!