Vágólapra másolva!
A technikai igazgató James Key megérti, hogy a Red Bull mérges a franciákra, de szerinte a Renault mindent megtesz a sikerért. Verstappen úgy érzi, nem volt korai az F1-es debütálása.

A Renault a Mercedesnél és a Ferrarinál gyengébben kezdte az új turbókorszakot, és 2015-ben sem tudtak közelebb kerülni az ellenfeleikhez. A teljesítmény és a megbízhatóság terén is komoly hiányosságaik vannak, és ezzel magukra haragították az első számú partnercsapatukat, a Red Bullt is. A két fél viszonya annyira elmérgesedett, hogy a jelek szerint a 2016-os idény után véget érhet az együttműködésük.

A Red Bull fiókcsapata, a szintén Renault motorokat használó sem örül a franciák küszködésének, de a technikai igazgató James Key szerint jövőre sokkal jobb formában térhetnek vissza.

Key úgy véli, a Renault is képes lehet hasonló teljesítményjavulásra, mint amit a Ferraritól láthattunk az idei évben.

„Nagyon őszinte emberek, és elismerik, hogy még sok munka vár rájuk. Nagyon keményen dolgoznak a megoldáson, és szerintem sikerülhet nekik" – nyilatkozta a Renault-ról az Autosportnak. „Elég nagy a lemaradásuk, de a Ferrari is óriásit lépett előre, és úgy gondolom, a Renault is képes erre."

A Toro Rosso kíméletesebben nyilatkozik a Renault-ról, mint a Red Bull Forrás: AFP

Key szerint a Renault számos világbajnoki címe is bizonyítja, hogy a siker „a vérükben van", ráadásul biztató jeleket is lát. „Sokkal magabiztosabb a légkör, mint tavaly ilyenkor" – jelentette ki. „Tavaly az embereket megdöbbentette, mennyi munka vár még rájuk, az idei év elején pedig megbízhatósági problémák vetették vissza őket. A következő idényben viszont hasznukra válhat, hogy néhány ember tökéletes időzítéssel a háttérbe vonult, és új arcokat is látunk náluk.

A technikai igazgató úgy véli, türelmesnek kell lenniük a Renault-val, de a Red Bull dühét is megérti. „Ezek a srácok ahhoz szoktak hozzá, hogy bajnokságokat nyernek. Ehhez megvannak a szükséges eszközeik és forrásaik is" – magyarázta. „A bajnokságban az a két csapat áll az első és második helyen, amelyek maguk építik a motorjukat, ezért megértem, hogy bosszankodnak."

Verstappen nem bánja a korai debütálást

A Renault motorját a Toro Rosso versenyzői is gyakran kritizálták, Max Verstappen egy kiesés után „rémálomnak" nevezte a kialakult helyzetet. A holland pilóta ennek ellenére elégedett az eddigi szezonjával, és egyáltalán nem bánta meg, hogy 17 évesen elfogadta a Toro Rosso ajánlatát. Egyesek szerint jót tett volna neki, ha nem rögtön a Forma-3-ból kerül az F1-be, hanem a GP2-ben is eltölt egy idényt, de ő másképp gondolja.

„Az egész karrierem során elég nagy lépésekben haladtam előre, még a gokartban is" – mondta az Autosportnak. „Ami a tempómat illeti,

Verstappen az eddigi tíz időmérőn hatszor kikapott csapattársától, Carlos Sainztól, de szerinte ez nem jelenti azt, hogy gond lenne az egykörös tempójával. „Az időmérőkön a különböző körülmények között szerzett tapasztalatom hiányzik, hiszen én nem vezetettem annyiszor ezeken a pályákon, mint a többiek"- mondta. „Ez néha megnehezíti a dolgomat, ha Carlosszal vagy a többi versenyzőkkel hasonlítanak össze. De sokat tanultam idén, folyamatosan javulok, szerintem még sokat ki tudok hozni magamból."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!