Vágólapra másolva!
A versenyzők egyetértenek abban, hogy a jelenlegi autókkal sokkal nehezebb padlógázzal bevenni az Eau Rouge-t, mint az előző években.  Hamilton szerint a kanyaron áthaladni szinte „gyomorforgató” élmény.

Noha a 2014-ben bevezetett szabályokat rengetegen kritizálták, a versenyzők szerint számos előnyük is van az alacsonyabb leszorítóerővel és nagyobb végsebességgel rendelkező autóknak. Az új turbókorszak előtti években például az egész versenynaptár egyik legjobbnak tartott kanyarját, a spái Eau Rouge-t könnyedén be lehetett venni padlógázzal, ami a pilóták szerint sokat elvett a kihívásból. Az új autókkal viszont ismét nagyobb bátorságra van szükségük az Eau Rouge-ban, és a legtöbben örülnek ennek a változásnak.

„Ezekkel az autókkal újra nagyon tökösnek kell lennünk ebben a kanyarban, főleg vizes pályán" – mondta Danyiil Kvjat. „A Pouhon is nagyon nehéz, és a Blanchimont is, de ezek inkább csak vizes aszfalton jelentenek problémát. Az Eau Rouge viszont szárazon is nagyon trükkös."

Tavaly nehéz volt padlógázzal bevenni az Eau Rouge-t Forrás: AFP

Lewis Hamilton is egyetért azzal, hogy az Eau Rouge a spái pálya „fénypontja", és szerinte az új autókkal szinte „gyomorforgató élmény" áthajtani rajta. „Amikor padlógázzal száguldunk lefelé, az Eau Rouge mindig a pálya legizgalmasabb része" – mondta. „Amikor az aljára érünk, úgy érezzük, mintha kiszakadnának a belső szerveink. A kanyar tetején aztán visszarendeződnek, majd olyan érzésünk lesz, mintha minden a szánkon keresztül akarna távozni belőlünk – ez 200 km/ó-val haladva elég izgalmas élmény!"

A Belga Nagydíj négyszeres győztese, Kimi Räikkönen megerősítette, hogy a jelenlegi autókkal nehezebb megfelelően bevenni a kanyart. „Tavaly újra trükkössé vált az Eau Rouge" – nyilatkozta. „Szerintem idén kicsit könnyebb lesz, mert már sokat finomítottunk az autónkon. De néhány évvel ezelőtt nagyon könnyű volt minden körben padlógázzal bevenni, most egyértelműen változott a helyzet. Egy rendkívül gyors kanyarról van szó, ahol bármikor hibázhatunk."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!