Vágólapra másolva!
Jövőre a Mercedest is beérik, ígéri Jaszuhisza Arai, aki szerint a McLaren karosszériája is jelentős hátrányban van például a Red Bullhoz képest. Úgy véli, a Hungaroringen a Honda motorja már sokkal jobb volt a Renault-énál.

A Hungaroringen elért idei legjobb eredményük után a hétvégi Belga Nagydíjon is nagy előrelépést vár a Honda erőforrásától Jaszuhisza Arai, a japánok motorsport programjának vezetője. Arai az Autosportnak kijelentette, hogy Magyarországon a Honda motorja már „sokkal jobb volt a Renault-nál”, és Belgiumban nem mást, mint az idén már két győzelmet is arató Ferrarit veszik célja.

„Spában érkezik az idei utolsó fejlesztésünk, kiegészítő elemek pedig a következő futamon” – vázolta. „A 3. változat Spában jön, és a jövő évi erőforrás fejlesztését is megkezdtük. A 4-es verzió a Mercedes szintjén lesz, erre törekszünk. A 3-as esetében a Ferrari a célunk, ez nagy előrelépést jelent” – ismerte el Arai, aki az idén már többször is megfogalmazott irreálisnak tűnő, és egyelőre beváltatlan ígéreteket.

Arai szerint a Hungaroringen már jól működött a McLaren-Honda erőforrása Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Szokatlan módon viszont ezúttal kitért a McLaren MP4-30-as jellemzőire is. Kijelentette, hogy az adataik alapján a karosszéria is jelentősen elmaradt a Red Bullétól, ezzel áttételesen az autót tette felelőssé azért, mert a Hungaoringen nem tudták felvenni a verseny a 2-3. helyen végző ellenfeleikkel. Arai viszont ezért is vállalta a felelősséget. „Nem állunk jól mechanikai tapadás vagy aerodinamika terén, a Red Bullhoz képest még mindig nagy a hátrányunk” – jelentette ki.

„Megnéztük a GPS adatokat, a karosszéria és az aero csomag időt és finomhangolást igényel, például a szárnyállások, a hasmagasság, és a futómű beállítások terén. Az (erőforrás) megbízhatatlansága miatta téli teszteken rengeteg alkatrészt kicseréltünk, úgyhogy a (légáramlatokat jelző) flow-vis festék használatára és az adatgyűjtésre a szabadedzéseken került sor, a téli meghibásodások miatt.”

Alonso lehet még bajnok az F1-ben? Forrás: AFP

Arai elégedettségének adott hangot a Hungaroringen látottak alapján, de elsősorban nem Fernando Alonso és Jenson Button kettős pontszerzését emelte ki, hanem azt, hogy a szezon tízedik futamán végre kihasználhatták az erőforrás jelenlegi maximális teljesítményét. „Már a szezon kezdetén tudtuk, hogy problémánk van a hűtéssel, úgyhogy alaposan letekertük a motorerőt” – foglalta össze.

„Spanyolországban bevetettük az erőforrás 2. változatát, és szinte tökéletesítettük a hőleadást. A kompakt elrendezés miatt nagyon karcsú (a karosszéria), és belül mindennel problémánk volt a hőleadás miatt, és ez rengeteg károsodást okozott az MGU-H-nak és az MGU-K-nak. Magyarországon végre nem voltak gondjaink, és összeállt egy jó csomagunk” – mondta Arai, de ezzel csak az erőforrásra utalt, mivel az autó így is megadta magát az időmérőn.

Alonso jövőre bajnoki esélyes lesz?

Bár a McLaren-Honda teljesítménye valamelyest javult a szezon első fele során, még mindig nagyon messze vannak attól, hogy önerőből, az ellenfelek problémái nélkül esélyesek legyenek akár csak a pontszerzésre is. Még Alonso egyik nagy tisztelője, Bernie Ecclestone is nemmel felelt, amikor arról kérdezték, hogy szerinte a kétszeres világbajnok küzdhet-e még újabb bajnoki címért, a spanyol menedzsere viszont biztos abban, hogy jönnek még sikerek.

„Fernando 2016-ban esélyes lesz a bajnokságban, ez kétségtelen” – mondta Luis Garcia Abad, a Cadena Ser című kiadványnak. „A McLaren-Honda győztes kombináció, az autó radikális, és idő kell ahhoz, hogy minden hatékonyan működjön. A ma gyengeségei a holnap erősségei lesznek” – jelentette ki. „Vannak nyilvánvaló pozitív jelek, amelyek arra utalnak, hogy az autó a jövőben igen erős lesz” – vélte.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!