Vágólapra másolva!
Így ha gyári csapatot akarnak indítani, kénytelenek lesznek megvásárolni egy istállót. Az FIA szerint két jelentkező volt a 2016-os szezonra meghirdetett F1-es indulási jogokra, de egyikük pályázatát sem tartották elég erősnek. Csak az amerikai Haas autóival bővül jövőre a mezőny.

Két pályázó adott be jelentkezést a 2016-os szezonban való nevezésre, de az FIA egyiknek sem adott indulási jogot, értesült az Autosport. A Nemzetközi Automobil Szövetség májusban jelentette be, hogy a 2016-os szezontól további csapatok jelentkezését várja, de szigorú feltételekhez kötötték a részvételi lehetőség megítélését, amelynek végül egy pályázó sem felelt meg, így csupán a korábban már bejelentett Haas csapat két autójával bővül a mezőny.

„Megerősíthetjük, hogy az FIA két jelentkezést kapott arra, hogy Forma-1-es csapatok elfoglalják a szabad helyeket a rajtrácson” – mondta a lapnak az FIA szóvivője. „Ezeket alávetettük az ilyenkor megszokott eljárásainknak. Sajnos egyik jelentkező sem tudott megfelelni az FIA új csapatok számára támasztott feltételeinek, annak ellenére sem, hogy minden lehetőséget megkaptak a bizonyításra.”

Amennyiben Renault gyári csapatként indul a jövőben a Lotus, a franciáknak mindenestől vissza kell vásárolniuk a 2005-ben és 2006-ban világbajnoki címeket nyert istállót Forrás: AFP/Cesar Rangel

Az FIA nem fedte fel, hogy kik álltak a pályázatok mögött, de az lap úgy tudja, hogy Nicolas Todt GP2-es csapata, a McLaren támogatását élvező ART GP nem volt köztük. Gyanítható az is, hogy a Renault sem adott be pályázatot, holott korábban az is elképzelhető volt, hogy a gyári csapat indítását fontolgató francia autógyár hezitálása miatt hosszabbították meg a pályázat beadásának határidejét.

A Renault aktívan fontolgatja a Lotus visszavásárlását, de a rengeteg adósságot felhalmozó céget nem feltétlenül akarják átvenni. Az F1-es indulási jogot viszont a csapatot működtető vállalatok birtokolják, így a Renault most már csak akkor tud jövőre benevezni, ha a munkaerő és a létesítmény mellett az istállót összefogó céget is megvásárolja, az adósságaival együtt. Amennyiben az FIA pályázatán külön (is) szereztek volna jogot a részvételre, elég lett volna csupán a Lotus infrastruktúráját és munkaerejét megszerezni.

A Lotus nem készül bejelentésre

A Lotus jövőjével kapcsolatos spekulációk hónapok óta tartják magukat, és több forrás is úgy értesült, hogy a Renault menedzsmentje legkésőbb szeptemberben meghatározza, miként képzelik a vállalat jövőjét a Forma-1-ben. Az FIA döntésének értelmében a franciák csak a Lotus megvásárlásával állhatnak fel a rajtrácsra, és a váltás az enstone-i gárdának is jól jöhetne, mivel egyre több problémájuk van a számlák kifizetésével.

A csapatvezető-helyettesük szerint viszont nincs mondanivalójuk a jövőt illetően. „A pletykák, az ármánykodás és a spekuláció mindig a Forma-1 része” – nyilatkozta Federico Gastaldi. „Számíthatunk mindenféle szóbeszédre a spái paddockban, de a csapat részéről nincs miről beszámolni. A versenyzésre fókuszálunk, és Spában jó eredményben bízunk” – jelentette ki.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!