Társoldalunk:

Sokat javult a Ferrari, de a Williams járt már közelebb a Mercedeshez

2015.08.14. 09:47

A 2014-ben mutatott formájához képest hatalmasat lépett előre a Ferrari, a Williams lemaradása viszont tavaly kisebb volt az Ezüstnyilak mögött. Egyelőre nem látni a Mercedes lehengerlő formájának hanyatlását a Forma-1-ben.

A Mercedes tavalyi győzelmi sorozata után sokan azt remélték, hogy az ellenfelek 2015-re összeszedik magukat, és megszorongathatják a McLaren-Honda és a Ferrari-Schumacher korszakok legjobb napjait idéző stílusban autózó Ezüstnyilakat. Ez egyelőre nem történt meg: noha a Ferrari az idén már két győzelmet is aratott Sebastian Vettel révén, az F1Fanatic című blog számítása szerint a lemaradásuk valójában nagyobb, mint a Williams tavalyi hátránya.

A blog az időmérős köridők összesítése alapján megállapította, hogy a Mercedes autói az idén egyelőre nem csak megbízhatóbbak a tavalyi helyzetnél, hanem az előnyük is nagyobb a 2. helyezett Ferrari előtt, ami hiába dolgozott le rengeteget a tavalyi lemaradásából, még mindig nagyobb a hátrányuk, mint a Williamsé volt tavaly. Ennek ellenére, az idén eddig az összes pole-t begyűjtő Mercedesen kívül a Ferrari volt az egyetlen az élmezőnyben, ami a relatív teljesítmény terén közelíteni tudott az optimumhoz 2015-ben.

A többiek csak loholnak a Mercedes utánForrás: AFP/Andrej Isakovic

A Ferrari idei átlagos hátránya 0,88% körönként, ami egy átlagos, másfél perces körön több, mint 8 tizedmásodpercet jelent, míg a grove-i istálló tavaly 0,85%-re tudott kerülni az Ezüstnyilakhoz képest. A Williams viszont az idén jobban lemaradt, mint tavaly a Ferrari: az olaszok 2014-ben 1,14% hátrányban voltak, a Mercedes erőforrást használó Williams viszont az idén 1,31%-ra van, így a 2015-ös autót tervező gárda aligha lehet elégedett. Jó kérdés az is, hogy a Red Bull 0,96%-ról 1,63%-ra történő visszaesésében mekkora szerepe van a Renault erőforrásnak, és mekkora a karosszériának.

Meglepő a Toro Rosso eredményeinek áttekintése is: bár úgy érezhetnénk, hogy az olasz kis csapat az idén közelebb jár az élmezőnyhöz, 1,89%-os eredményük 0,02%-kal rosszabb a tavalyi relatív tempójuknál, és csupán azért az övék a 4. leggyorsabb autó a mezőnyben, mert a McLaren Honda motorokra váltotta a Mercedes erőforrásait, így a tavalyi 1,44%-os hátrányukból 3,28% lett. Összehasonlításként, a Manor (Marussia) tavaly 4,33%-ra volt a Mercedestől, az idén átlagosan 6,57-re.

  2015 2014
Mercedes 0% 0,02%
Ferrari 0,88% 1,14%
Williams 1,33% 0,85%
Red Bull 1,63% 0,96%
Toro Rosso 1,89% 1,87%
Lotus* 2,04% 2,69%
Force India 2,31% 1,99%
Sauber 2,64% 2,62%
McLaren** 3,28% 1,44%
Manor*** 6,57% 4,33%

Nem érdemel túl sok dicséretet az anyagi gondokkal küzdő Lotus és Force India sem: az enstone-i istálló a Mercedes motornak köszönhetően az idén faragott a hátrányából, de ez csupán a McLaren, a Force India és a kissé visszaeső Sauber megelőzéséhez volt elég, míg silverstone-i ellenfeleik lemaradása nőtt a gyári Mercedes mögött, de ezt bizonyára a Brit Nagydíjon bemutatott B változatú autójuk a későbbiekben valamelyest ellensúlyozza majd.

A Ferrari egyébként a győzelmet is hozó Malajziai Nagydíjon tudott a legközelebb kerülni a Mercedeshez, az akkori hátrányuk csak 0,37% volt, a legjellemzőbb viszont a 0,8-1% közötti tartomány. A leggyengébbek eddig 1,23%-kal Silverstone-ban voltak, de akkor is csak a Williams előzte meg őket (0,84%), bár a Red Bull a Hungaroringen is igen közel tudott kerülni (0,88% és 0,92%), ekkor viszont Sebastian Vettel az edzéseken mutatott gyengébb tempó ellenére is győzni tudott a Magyar Nagydíjon.

* A Lotus 2014-ben Renault motorokat használt, 2015-ben Mercedesre váltottak
** A McLaren 2014-ben Mercedes motorokat használt, 2015-ben Hondára váltottak
*** A Manor (Marussia) 2015-ben is a 2014-es Ferrari motorokat használja

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!