Vágólapra másolva!
Arai Jaszuhisza továbbra sem szeretne tapasztalt szakembereket átcsábítani más istállóktól, hiszen túl sok időbe telne hozzászokniuk a japánok módszereihez. Azt állítja, remekül együttműködnek a McLarennel.

A McLaren versenyigazgatója, Eric Boullier úgy véli, a motorjával küszködő istálló akkor tudna a leghamarabb talpra állni, ha a Honda hajlandó lenne más gyártóktól is leigazolni néhány tapasztalt mérnököt. Szerinte az az alapvető probléma, hogy a Hondának legutóbb 2008-ban volt Forma-1-es tapasztalata, ezért nemcsak a hibrid turbómotorok terén van lemaradásuk a többiekhez képest.

A Honda F1-es programjának főnöke, Jaszuhisza Arai azonban továbbra is kitart amellett, hogy a Hondának nincs szüksége külső segítségre. Szerinte a pozitívumok ellenére hosszú távon nem érné meg külföldi mérnököket igazolni, hiszen a japánok eltérő módszerekkel dolgoznak, mint európai riválisaik, ezért az új szakemberek nagy része hamar távozna tőlük.

A Honda és az európai gyártók között alapvető kulturális különbségek vannak Forrás: AFP

„Az ötlet remek, de szerintem nagyon nehéz lenne a Ferraritól vagy a Mercedestől átcsábítani a mérnököket" – nyilatkozta Jaszuhisza Arai az Autosportnak. Nehezen tudnánk együtt dolgozni, mert a két kultúra egész más, és a felszerelések, valamint a szimulátor sem ugyanolyanok."

„Lehet, hogy nagyszerű képességekkel rendelkeznek, de túl sokáig tartana, mire megtanulnák, hogyan működik a vállalatunk" – tette hozzá. „A Hondánál ráadásul azt szeretnénk, ha az alkalmazottaink sokáig velünk maradnának, ezért nehéz lenne elfogadnunk, hogy valaki 6 hónap után távozik tőlünk. Ez nálunk nem működik."

Arai ennek ellenére azt állítja, a McLaren és a Honda hatékonyan tud együtt dolgozni, és ez hamarosan az eredményeiken is látható lesz. "Nagyon szoros munkakapcsolat van köztünk, mindent alaposan átbeszélünk" - mondta. "Gyakran kommunikálunk Eric-kel és más mérnökökkel is. Reméljük, büszkék rá, hogy a szezon hátralévő részében is velünk dolgozhatnak."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!