Társoldalunk:

Új szabályokkal növelnék az előzések számát az F1-ben

2015.08.10. 15:13

A Stratégiai Munkacsoport felkérte az istállók technikai főnökeit, hogy dolgozzanak ki olyan megoldásokat, amelyekkel a sikeres manőverek számát is növelni lehet a következő években. A leszorítóerő lehet az egyik olyan terület, amelyet megvizsgálnak.

A Forma-1 Stratégiai Munkacsoportja komoly szabályváltozásokat tervez bevezetni a 2017-es idényben, bár a legutóbbi hírek szerint elképzelhető, hogy a reformokra csak egy évvel később kerülhet sor. A tervek szerint a jelenleginél körönként mintegy 5 másodperccel gyorsabb autókat látunk majd, amelyek agresszív kinézetűek és nehezebben vezethetőek lesznek, a motorok teljesítménye pedig az 1000 lóerőt is elérheti.

A Stratégiai Munkacsoport azonban nem elégszik meg ennyivel: szeretnék, ha a versenyek izgalmasabbak is lennének a jelenlegieknél. Noha a 2011-ben bevezetett állítható hátsó szárny, a DRS megnövelte az előzések számát, a munkacsoport a mostani helyzettel sem elégedett, szerintük még több manőverrel lehetne újra növelni a nézőszámot. A csapatok technikai főnökeit bízták meg a feladattal, hogy dolgozzanak ki lehetséges megoldásokat az előzések számának növelésére, és az első megbeszélésre már jövő héten, augusztus 18-án sor kerül majd.

„Nemrég kaptunk egy direktívát a Stratégiai Munkacsoporttól, melyben az állt, hogy javítani szeretnének az előzések helyzetén" – nyilatkozta az Autosportnak a Force India technikai igazgatója, Andrew Green. „Erről korábban még nem beszéltünk. Eredetileg a nyári szünet előtt lett volna egy találkozónk, de ezt a spái hétvége előtti keddre halasztottuk."

A Stratégiai Munkacsoport szerint több előzés kell a Forma-1-beForrás: AFP

A leszorítóerőn változtatna

Green szerint szükség lesz új szabályok kidolgozására, mert a 2017-re tervezett eddigi módosítások „nem feltétlenül fedik le" az előzések területét. Konkrét javaslatok még nem hangzottak el, de Green úgy véli, a leszorítóerőt érintő változások jó kiindulópontot jelenthetnének.

„Jelenleg még nagy mértékben az autó elejétől függ, hogy mekkora leszorítóerőt tudunk generálni" – magyarázta. „Ennek az az eredménye, hogy ha valaki közel kerül az előtte haladóhoz, akkor nemcsak elöl, hanem az autó egész területén elveszíti a leszorítóerőt. Talán ez az egyik téma, amely felmerülhet a következő megbeszélésen."

„Vajon tehetünk ez ellen valamit, vagy el kell fogadnunk, hogy ezek az autók egyszerűen így működnek? Arra számítok, hogy erről is beszélünk majd."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!