Társoldalunk:

Öngólt rúgna a Red Bull, ha kiszállna az F1-ből

2015.08.04. 13:27

Újabb részletek láttak napvilágot a GPDA közvélemény-kutatásából, ezúttal az F1-ben érdekelt márkák ismertségével kapcsolatban. Továbbra is megéri egy csapat főszponzorának lenni, főleg, ha az sikeres: a Red Bull messze a legismertebb márka az F1-ben.

Hónapok óta a kivonulással fenyegetőzik a Red Bull vezérkara, de a lépéssel valószínűleg nagy hibát követnének el, mivel a GPDA nemrég készített közvélemény-kutatásának eredményei alapján messze az övék a legnépszerűbb márka a világbajnokságban. A 194 országból származó, 130 ezer feldolgozott kérdőív kitöltőinek öt, az  F1-ben érdekelt márkát kellett megnevezniük, és közülük 46% említette meg a Red Bullt, míg a 2. helyezett Shellt csak 27%.

„Először is a Red Bull elsősorban azért szerepel a Forma-1-ben, hogy felhívja a figyelmet a fő termékére, amely nyilvánvalóan az energiaital” – mondta a brit istálló csapatfőnöke, Christian Horner a Motorsport.com-nak. „Remek látni ezeket az eredményeket a márkaismertség terén, különösen a többi, jól ismert márkával szembeni különbséget elnézve” – utalt a Shell 27%-os, a már nem is látható Marlboro 24%-os, valamint a Santander 20%-os szereplésére.

A közönség majdnem fele tudja, hogy a Red Bull jelen van a Forma-1-benForrás: 2015 Getty Images/Lars Baron

Arra reagálva, hogy a Red Bull erősebb a Ferrari szponzorainál is, Horner hozzátette: „A Red Bull érdemben hozzátesz az F1-hez, az F1 pedig, ahogy fejlődik, túlmutat a Ferrarin. Ez megmutatja a márkánk erejét, ami a kutatás eredményein is látszik” – mondta Horner, aki négy bajnoki címet nyert a 2005-ben létrehozott Red Bull Racinggel. A vállalat emellett a Toro Rosso révén is jelen van a bajnokságban, és egy ma már jól ismert tehetségkutató programot is működtet.

Érdekesség, hogy a Red Bullt az amerikai kontinensen is 42%-nyi válaszadó tudta felidézni, ott viszont a 2. helyre a Marlboro lépett elő 29%-kal. Kiemelendő továbbá a Martini megosztott 4. helye a Petronas olajvállalattal (22%), viszont az italmárka a törzsközönség körében – történelmi jelentőségének köszönhetően – a 2. helyen áll 29%-kal, holtversenyben a Shell-lel.

F1-es szponzorok rangsora
1. Red Bull 46%
2. Shell 27%
3. Marlboro 24%
4= Martini 22%
4= Petronas 22%
6. Santander 20%
7. Pirelli 14%
8= Ferrari * 13%
8= Mercedes-Benz * 13%
10. Rolex 11%

* A válaszadók egy része a Ferrarit és a Mercedest is szponzorként jelölte meg

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!