Vágólapra másolva!
Svájci lapértesülések szerint a Sauber jövőre nem akar a Ferrari harmadik számú csapata lenni, ezért a Renault-val tárgyalnak egy új szerződésről. A francia gyártó szeptemberig biztosan nem dönt a jövőjéről.

A svájci Blick egyik tapasztalt újságírója, a Sauberhez közel álló Roger Benoit azt állítja, az istálló a motorszállítója lecserélését fontolgatja, és jövőre már a Renault erőforrásaival állhat rajthoz. A Sauber régóta kapcsolatban áll jelenlegi motorpartnerével, a Ferrarival, a Blick szerint azonban a következő hónapokban várható változások miatt a váltás mellett dönthetnek.

Egyre valószínűbbnek tűnik ugyanis, hogy a Renault felvásárolja az anyagi gondokkal küzdő Lotust, és 2016-tól ismét gyári csapatot indít az F1-ben. A franciák motorjaival elégedetlen Red Bull pedig a fiókcsapatával, a Toro Rossóval együtt felbonthatja a következő idényre is érvényes szerződését, és a Mercedes, illetve a Honda motorjaira válthatnak.

Ha a Red Bull és a Toro Rosso valóban szakít a Renault-val, jövőre a gyári csapatukon kívül a Sauber lehetne az egyetlen istálló, amely motort kap tőlük. A svájciak örülnének ennek a helyzetnek, hiszen a Ferrarinál valószínűleg csak harmadik számú csapat lennének, hiszen az olaszok szorosan együttműködnek Gene Haas 2016-ban érkező új istállójával. A Sauber és a Renault a Magyar Nagydíj hétvégéjén állítólag már tárgyalt is az esetleges váltásról.

A Sauber jövőre már Renault motorokkal indulhat Forrás: AFP

A Renault kivár a döntéssel

Noha a múlt héten Bernie Ecclestone azt állította, a Renault valószínűleg a hét végéig eldönti, hogy visszavásárolja-e a Lotust, a franciák semmilyen bejelentést nem tettek. Az ügyvezető igazgató, Cyril Abiteboul az Autosportnak ráadásul azt mondta, ebben a hónapban még biztosan nem várható döntés.

„Nem titok, hogy jelenleg rengeteg munkánk van, például próbáljuk versenyképessé tenni a motorunkat, hiszen egy ütőképes erőforrás nélkül semmiről nem beszélhetünk" – mondta Abiteboul. „Az is igaz, hogy a jövőnkkel kapcsolatban is megvizsgálunk több különböző opciót, de azonnali döntés nem várható."

„Ez egy hosszú folyamat, mivel a hosszú távú jövőnkről döntünk, és semmit nem szeretnénk elsietni" – mondta. „Szeptemberig biztosan nem jelentünk be semmit. Még messze vagyunk azoktól a feltételektől, amelyekre szükségünk van ahhoz, hogy meghozzuk a helyes döntést."

Abiteboul hozzátette, a Renault a vállalaton belül nem tűzött ki határidőt a döntés meghozatalára, hiszen fontosnak tartják, hogy alaposan átgondoljanak minden lehetőséget.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!