Vágólapra másolva!
Monaco után idén ez a második alkalom, hogy pont nélkül zártak egy versenyt. Valtteri Bottas dobogóra állhatott volna, ha nem szúrja ki az egyik kerekét Max Verstappen.

Beigazolódott a Williams félelme, hogy a számukra mumus monacói pályához hasonló Hungaroringen nem lesznek annyira erősek, mint általában, bár ezúttal enyhítő körülményeket is felmutathatnak.

A csapat idén másodszor maradt pont nélkül, de ebben jókora adag balszerencse is közrejátszott. "Elkeserítő ez a nap, hogy nem szereztünk pontot. Pedig a verseny elején még megfelelő volt az autó tempója, és adott volt a lehetőség, hogy sok pontot gyűjtsünk" - nyilatkozta Valtteri Bottas, akit vélhetően egy dobogós eredménytől fosztott meg egy defekt.

Ez akkor történt, amikor a sérült autóval bóklászó Lewis Hamiltont többedmagával kerülgette, és a kavarodásban Max Verstappen az első légterelőjével felsértette a hátsó gumiját. Bottas az incidens előtt – ahogy egyébként az egész addigi távon – a végül a 2. helyen végző Danyiil Kvjat előtt haladt.

Felipe Massa a Hungaroringen. Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez! Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Felipe Massa versenye már a hivatalos indítás előtt félresiklott, mert az eredetileg tervezett rajtnál rosszul állt be a rajtkockába – állítása szerint nem látta a tájékozódást segítő sárga csíkot –, amiért 5 másodperces büntetést kapott. Ezt az első kerékcseréjénél töltötte le, de ezzel a 10. helyről hátrébb csúszott, egyenesen a középmezőny sűrűjébe. "A büntetésem után megkaptam a közepes keménységű gumikat, de nem vált be a forgalomban. Onnantól felfelé kellett kapaszkodnom" - mondta a brazil.

Rob Smedley, a Williams teljesítményért felelős mérnöke közölte, hogy "a gumijai csak az utolsó etapban működtek jól, ezt ki kell vizsgálnunk." Meg azt is, hogy a balszerencsés tényezők ellenére miért nem teljesítettek jól. "Az ilyen eredmények erősebbé teszik a csapatot. Ki fogjuk elemezni, hogy mi siklott félre" - tette hozzá.

Mivel Sebastian Vettel győzelemre vezette a Ferrarit, a Red Bullnak pedig mindkét versenyzője dobogóra állt, a nyári szünet előtt a Williams a konstruktőri tabellán jobban le van maradva a Ferraritól, mint amennyivel megelőzi a 4. Red Bullt.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!