Legfeljebb a szezon végére izmosodhat a Renault-motor

Forma-1, Red Bull, Magyar Nagydíj
BUDAPEST, HUNGARY - JULY 24: Daniil Kvyat of Russia and Infiniti Red Bull Racing drives during practice for the Formula One Grand Prix of Hungary at Hungaroring on July 24, 2015 in Budapest, Hungary. (Photo by Lars Baron/Getty Images) // Getty Images/Red Bull Content Pool // P-20150724-00418 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
A Red Bull csapatfőnöke elmondta, hogy az októberi Orosz Nagydíj előtt nem terveznek javítani a motor teljesítményén. A Renault közben bejelentette, hogy kiszáll a WSR csúcskategóriájából. 

A Renault az egyetlen gyártó a négyből, amely egyetlen F1-es motorfejlesztési zsetont sem használt még a szezon közbeni keretéből, és úgy tűnik, erre a közeljövőben sem kerül sor: Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Hungaroringen ugyanis elárulta, hogy az októberi Orosz Nagydíjig nem várnak jelentős újítást.

"Szocsiig semmit sem terveznek. Leghamarabb akkor számíthatunk fejlesztésre, zseton kijátszására" - közölte. "A Renault-nak fontos stratégiai döntéseket kell meghoznia a következő hetekben, és nem csupán 2016-ra, hanem későbbre vonatkozóan is."

Az Orosz Nagydíj után már csak négy versenyt rendeznek a szezonban. A Renault az eddigi legjelentősebb módosítást a megbízhatóság érdekében hajtotta végre a dugattyúk áttervezésével, amiért viszont nem kellett zsetont beáldozni, így még mind a 12 megvan nekik.

Daniel Ricciardo egyik motorja pénteken megfőtt a Hungaroringen, de ez egy régóta használt erőforrás volt Forrás: AFP/Attila Kisbenedek

Erőforrásaiknak sokáig sem a megbízhatósága, sem a teljesítménye nem volt kielégítő, bár előbbit sikerült nagyjából elfogadható szintre tornázniuk. A korábbi problémák miatt azonban a Red Bull és a Toro Rosso versenyzői szűkében vannak a motoroknak, és félő, hogy további egységeket kell beszerelni nekik, ami újabb büntetésekkel fog járni.

"Csak később derül ki, hogy eljutunk-e Szocsiig úgy, hogy a továbbfejlesztett erőforrás beszerelése előtt nem kell további büntetéseket bevállalnunk" - mondta Horner.

A Red Bull két héten belül dönthet

Ahogy Horner említette, a Renault javában tervezi a jövőt. A pakliban az is benne van, hogy elválnak útjaik a Red Bull-lal, és önálló csapatot indítanak – jelen állás szerint erre a Lotus felvásárlásával lehet a legjobb esélyük.

A Red Bullnak egy darabig még a jelenlegi motorváltozattal kell boldogulnia Forrás: 2015 Getty Images/Lars Baron

Közben a Red Bullnál is fontolgatják, hogy lecserélik a Renault-t egy másik gyártóra, mert részben az ő számlájukra írják a lemaradásukat. Nem valószínű, hogy a Mercedestől vagy a Ferraritól vásárolnának motort, mert úgy nem jutnának hozzá a legjobb erőforráshoz, bár nemrég felmerült, hogy az Aston Martin közreműködésévelesetleg a Mercedes ügyfelei lennének.

Daniel Ricciardo a Magyar Nagydíj helyszínén elmondta, hogy a Red Bull rövidesen elkötelezheti magát valamelyik opció mellett. "Hallgatom, hogy miről tárgyalnak a csapatnál és a Renault-nál."

- nyilatkozta.

A Renault kiszáll a WSR csúcskategóriájából

A Renault közben meghozott egy komoly döntést: a jövő évtől nem vesznek részt a World Series by Renault jelenlegi csúcskategóriájában, a 3.5 literes géposztályban, amiről már tájékoztatták a csapatokat. Maga a sorozat megmarad, a vállalat a 2 literes kategóriára és a sportautókkal vívott új Renault Sport Trophyra irányítja a figyelmét.

A közönségbarát WSR 2007 óta a Hungaroringre is ellátogat, és nagy népszerűségnek örvend itthon Forrás: Renault Sport

Az Autosport információi szerint átszervezik a bajnokságot, a részletekről nemsokára egyeztetni fognak a szereplők. Az egyik csapatfőnök úgy nyilatkozott a szaklapnak, hogy "az összes istálló közölte, hogy folytatja a részvételt." Szerinte sikeres a sorozat, és a versenyzők a friss hírek ellenére is érdeklődnek iránta.

A Renault kivonulásának hátterében marketing és üzleti okok állhatnak. Emellett az is közrejátszhatott a döntésükben, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség a pilóták F1-es szuperlicencéhez felállított pontrendszerben alulértékelte a WSR-t, és a Forma-2 tervezett újjáélesztése is konkurenciát jelenthet.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!