Vágólapra másolva!
A Forma-1-es csapatfőnökök örülnének, ha a Magyar Nagydíj szerződését 2026-ig meghosszabbítanák, de a fejlesztésekhez nem ragaszkodnak – legalábbis, ami magát a pályát illeti.

A Forma-1-es csapatok főnökei örömmel fogadták a hírt, hogy megkezdődtek az előzetes tárgyalások a Magyar Nagydíj szerződésének meghosszabbításáról egészen 2026-ig, de a pálya tervezett modernizációja nélkül is szívesen jönnének versenyezni a Hungaroringre.

„A sajtóközpontot!" – vágta rá a Red Bullt irányító Christian Horner, amikor pénteken arról kérdeztük, hogy ha rajta múlna, mit változtatna meg. „Szerintem leginkább azt kellene lecserélni."

„Bármi legyen is az oka, mindig élvezetes futamokat produkál. Mindenki imád versenyezni rajta, és a város is csodálatos. Az egész Forma-1 szempontjából örömteli, ha 2026-ig meghosszabbítják a pálya szerződését."

A Hungaroring hamisítatlanul szocreál sajtóközpontja a világ minden tájáról fogad újságírókat Forrás: Farkas Péter - Origo

Egyetértett kollégájával a Manor sportigazgatója, Graeme Lowdon is. „Tetszik, hogy a vonalvezetése a természetes terepviszonyokat követi" – mondta az Origo GPhírek kérdésére a Hungaroringről. „Én ugyan soha nem vezettem rajta, de az is fantasztikus lehet." Lowdon viccelődve hozzátette: „Ha valahogy eltüntetnénk róla a szintkülönbségeket az éjszakai futásokhoz, az hasznos lenne. Egyébként nem nyúlnék hozzá."

A Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz benyújtott fejlesztési koncepció a Hungaroring kiszolgáló létesítményeit is érinti, s bár amiatt nem reklamálnak, hogy az infrastruktúra elmarad a modern pályákétól, a csapatok sem bánnák, ha kicsit nagyobb helyet kapnának.

a pályának azonban így kellene maradnia, mert különleges" – vélte a Toro Rosso főnöke, Franz Tost. „Budapest pedig fantasztikus, és az egész infrastruktúra rendben van, úgyhogy én mindig szeretek ide jönni."

Belül még linóleum-szerűség is van, de a tévéket pár éve modernebbekre cserélték Forrás: Farkas Péter - Origo

A vonalvezetés módosítása nem is szerepel a tervek között, az újraaszfaltozást viszont már szeptemberben megkezdik. Ez különösen a Pirelli számára jelenthet változást, de az olasz cég sportprogramját irányító Paul Hembery azt mondta, „a gumik szempontjából így is érdekes ez a pálya, nagyon karakteres, és úgy tűnik, a közönség imádja. A város szívélyesen fogad minket, úgyhogy örülünk neki, ha folytathatjuk itt."

Miki egér-pálya, de jó értelemben

A Toro Rosso újonca, Max Verstappen a héten „egy kicsit Miki egér-pályaként" írta le a Hungaroringet. Ez ugyan nem hangzik hízelgően, de a fiatal holland az Origo GPhírek-nek azt mondta, „nem negatív értelemben" használta a kifejezést.

A Hungaroring „nagyon nagy kihívást jelent, borzasztóan keskeny. Lendületes ritmusa van, és a tökéletes körhöz teljes szélességében ki kell használni" – mutatott rá. „Igaz, hogy az egyenesek rövidek, de ez nekünk pillanatnyilag kifejezetten jól jön. Nehéz előzni, mégis nagyon szeretem. Rá kell érezni a ritmusára, és optimális balanszra van szükség hozzá, különösen a második szektorban."

Hamiltonnak kezd a Hungaroring lenni a a kedvenc pályája Forrás: Daimler

Amikor arról faggattuk, hogy változtatna-e rajta valamit, Verstappen azt felelte: „Nem is tudom. Szeretem így is. Minden pályának megvannak az egyedi tulajdonságai. Jobban kedvelem a régi vágású pályákat, mert nehezebbek, és nem lehet rajtuk nagyot hibázni, különben a falban kötsz ki, vagy a kavicságyban ragadsz. Ez tetszik."

A címvédő Lewis Hamilton még tovább ment, és kijelentette a Hungaroringről:

„A kanyarkombinációknak és a szintkülönbségeknek köszönhetően nagyon élvezetes vezetni rajta. Ahogy az egyes részek egymásba fonódnak, az igazán klasszikus."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!