Ecclestone kegyeiért küzd a Pirelli és a Michelin

Forma-1, Marco Tronchetti Provera, Pirelli, Paul Hembery, Bernie Ecclestone, Orosz Nagydíj 2014
2014 Formula One Russian Grand Prix Sochi Autodrom, Sochi, Krasnodar Krai, Russia. 9th-12th October 2014. Marco Tronchetti Provera, CEO of Pirelli, Paul Hembery, Motorsport Director and Bernie Ecclestone, FOM CEO, Portrait, World Copyright: © Andrew Hone Photographer 2014. Ref: _ONY6818
Vágólapra másolva!
Az FIA mindkét gyártót alkalmasnak találta, hogy gumikat szállítsanak az F1 számára, így a döntést Bernie Ecclestone hozhatja meg. Üzleti szempontok kerülhetnek előtérbe.

Az F1 jelenlegi gumiszállítója, a Pirelli megerősítette, hogy az FIA elfogadta pályázatukat a 2017-19 közötti időszakra szóló, abroncsszállításra vonatkozó tenderen. Az Autosport úgy értesült, a Michelin beadványát is alkalmasnak ítélték, így e két gyártó küzdhet meg azért, hogy három évig az F1 kizárólagos beszállítója legyen. Ez azt jelenti, hogy a kereskedelmi jogok tulajdonosát képviselő Bernie Ecclestone dönthet arról, hogy melyik pályázóval folytatják az együttműködést.

A Pirelli motorsport menedzsere, Paul Hembery már többször kijelentette, hogy olyan gumit gyártanak, amilyet a szabályok és a sport érdekei megkívánnak. Ezt a gyakorlatot követték az elmúlt évek során is – Ecclestone megelégedésére –, a Michelin viszont radikálisan változtatna: keményebb keverékű és nagyobb átmérőjű abroncsokat szállítanának, hogy a jelenlegi kritikákat megszűntetve a pilóták folyamatosan nyomhassák a pedált. Ez viszont kevesebb kerékcserét eredményezne.

Marco Tronchetti Provera, a Pirelli ügyvezető igazgatója, Paul Hembery és Bernie Ecclestone egyeztet Forrás: Andrew Hone Photographer

„Követni fogjuk a szabályokat, igazodunk a csapatok, a jogtulajdonos és az FIA döntéseihez. Arról természetesen fogalmunk sincs, hogy (a Michelin) milyen ajánlatokat tett, és mivel keresik meg Bernie-t. Ez innentől üzleti kérdés. Az FIA megtette a magáét, elbírálta a beszállítók pályázatát, és most már a jogtulajdonosnak kell döntenie róla, hogy melyik a legmegfelelőbb partner a sport szempontjából” – magyarázta Hembery.

„Természetesen mi is tárgyalni fogunk a promóterrel, az üzleti megállapodás minden részletét áttekintve. Bizonyára így tesznek majd a másik féllel is, aztán megalapozott döntést hoznak.” Ecclestone korábban mereven elutasította a Michelin visszatérésének ötletét, de nem lenne példátlan, ha üzleti szempontok miatt változtatna a véleményén. A Pirelli eddigi munkájával - a közönséggel és a pilóták egy részével szemben - elégedett.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!