Társoldalunk:

Zűrzavar a Williamsnél: tagadják a csapatutasítást

2015.07.05. 19:39

Rob Smedley szerint csak arra kérték a versenyzőiket, hogy ne akadályozzák egymást. Bottast viszont zavarja, hogy nem hagyták előzni, amikor pedig úgy érezte, gyorsabb volt Massánál a Brit Nagydíjon.

A Williams egy lehetséges győzelmet játszott el az izgalmas Brit Nagydíjon, melynek első etapjában a versenyzői az élen haladtak, az óvatos taktika és az eső miatt azonban később visszaestek először Lewis Hamilton, majd Nico Rosberg Mercedese mögé, sőt végül jobban időzített kerékcseréjével az egyébként sokkal lassabb Sebastian Vettel is megelőzte őket.

A vereségükben közrejátszhatott, hogy a futam elején a gyorsabbnak tűnő Valtteri Bottasnak nem engedték megtámadni az élen haladó Felipe Massát,  

így a Mercedesek szorosan a sarkukban maradtak, és korábbi kiállása révén Hamilton a 19. körben simán eléjük vágott. A finn versenyző, aki végül csak 5. lett, mert az esőben, intermediate gumikon a csapattársával sem tudta tartani a lépést, bosszús is volt emiatt.

Bottas úgy érezte, mire megtámadhatta Massát, már késő volt - katt a galériához!Forrás: AFP/Oli Scarff

„Szerintem akkor az én tempóm volt jobb egy kicsit" – mondta Massáról. „Akadt egy-két lehetőségem, amíg nem harcolhattam ellene, úgyhogy természetesen csalódott vagyok. Biztosan volt abban logika, hogy így kezeltük a helyzetet, de át kell gondolnunk, ma mit érhettünk volna el."

A Sky Sports kamerája elé állva a Williams vezető versenymérnöke, Rob Smedley is csalódottnak tűnt, de cáfolta, hogy az lenne, és azt állította, nem tették kockára a győzelmet, amikor Bottasnak megtiltották az előzést. „Egyáltalán nem. Ellenkezőleg, védeni próbáltuk magunkat, hogy a gyorsabb autókat is magunk mögött tartva megnyerjük a versenyt" – mondta.

Miután szembesítették vele, hogy a tévéközvetítésből úgy tűnt, nem képesek egyértelműen dönteni, Smedley azt mondta,

valószínűleg össze-vissza játsszák be a rádióüzeneteket.„Az első pár körben kértük őket arra, hogy tartsák a helyüket, ne akadályozzák egymást azzal, hogy harcolnak. Így is tettek. Miután kellő előnyre tettek szert, szóltunk nekik, hogy már versenyezhetnek, de csak tisztán. Mindig így állunk hozzá, ami szerintem abszolút helyes is."

Massa szerint a DRS volt az oka

A kérdésre, hogy mégis miért nem engedték Massa elé Bottast, ha gyorsabb volt, és egyáltalán tényleg gyorsabb volt-e, Smedley azt felelte:

Hát igen, ezért is mondtuk neki, hogy akkor kerülje ki a pályán.„Amíg nem akadályozzák egymást, ez teljesen rendben lett volna."

Massa viszont úgy látta, Bottas sem tudott volna elszakadni tőle. „A kemény gumikon már egyértelműen gyorsabb voltam nála, szóval semmiképpen nem lett volna helyes lépés" – mondta a felvetésre, hogy átengedhette volna a vezetést a csapattársának. „Ráadásul ő használhatta a DRS-t, amivel sokkal könnyebben a nyomomban maradhatott a hosszú egyenesekben. DRS nélkül egyforma lett volna a tempónk."

Massa azt érezte a legsúlyosabb problémájának, hogy a kerékcseréje túl sokáig tartott, mert a szerelőknek ki kellett tisztítaniuk a hátsó szárnyát. Ezért Rosberggel a bokszutcában is versenyeznie kellett, utána pedig Bottasszal együtt egy kör késéssel váltottak intermediate gumikra. „Nagy kár, hogy nem jutottunk fel a dobogóra" – tette hozzá.

Massa úgy érezte, túl sok időt vesztett a bokszban - katt a galériához!Forrás: AFP/Phil Noble

Az eső erősödésekor csak Hamilton és az akkor az 5. helyen álló Vettel állt ki jó pillanatban a bokszba, Smedley azonban megvédte a Williams utóbb elhibázottnak bizonyuló taktikáját is.

„Lewis fantasztikus döntést hozott, amikor kiállt" – ismerte el.

A mi autóink részidejei még jók voltak, és a pályaviszonyokról semmilyen visszajelzést nem kaptunk."Mire felfogtuk, hogy mi történik, már túl vizes volt a pálya, de túlmentünk a bokszbejáraton, ezért meg kellett tennünk egy teljes kört olyan körülmények között. Sebastian 8 másodperccel mögöttünk volt, vagyis ennyivel több ideje maradt dönteni."

A bakik ellenére a Williams a Brit Nagydíjon már zsinórban harmadszor szerzett több pontot, mint a Ferrari.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!