Társoldalunk:

Az Aston Martin Mercedes motorokkal mentheti meg a Red Bullt

2015.07.05. 10:04

Szponzorként csatlakozna a Red Bullhoz az Aston Martin, amelynek résztulajdonosa a Mercedes anyacége. A meghökkentő együttműködés létrejöttének előfeltétele lehet, hogy a Renault visszavásárolja a Lotust, amely jelenleg szintén a Mercedes ügyfele.

Tárgyalásokat folytat az Aston Martin és a Red Bull menedzsmentje arról, hogy a legendás brit sportautó-gyártó a Red Bull Racing partnereként térjen vissza a sportágba, és ezzel hozzásegítse a korábbi négyszeres világbajnok, jelenleg Renault motorokkal küszködő istállót a Mercedes erőforrásainak megszerzéséhez - értesült az autóipari körökben elismert Autocar magazin. A lap megkeresését a brit gyár nem kommentálta. 

Az együttműködés révén az Aston Martin hirdetőként megjelenne az autókon – a lap szerint a motortakaró elemeken, a bikák helyén –, a Mercedes pedig hivatalos motorszállítóként venne részt az üzletben. Ennek alapját az teremti meg, hogy a Mercedes-AMG anyacége, a Daimler AG az Aston Martin 5%-os tulajdonosa is, viszont a németek nem tekintik konkurensüknek a britek utcai sportautóit, amelyekhez az AMG motorokat is szállít.

Az Aston Martin váltja az Infinitit, a Mercedes pedig a Renault-t?Forrás: Getty Images/Charles Coates

A lap úgy tudja, hogy a tárgyalásokat az Aston Martin részéről az ügyvezető, Andy Palmer és a marketingigazgatóként dolgozó Simon Sproule kezdeményezte. Mindketten mozgatórugói voltak annak, hogy a Renault-Nissan tulajdonában lévő Infiniti szponzorként csatlakozzon a Red Bull Racinghez, de az együttműködés létrejötte óta átigazoltak az Aston Martinhoz.

Az egyik legismertebb F1-es blogger, Joe Saward szerint az Aston Martin többségi tulajdonosa, az olasz Investimenti már Palmerék érkezése előtt is elkezdte keresni az F1-es Mercedes erőforrások átcímkézésének lehetőségét, és a németek támogatják az elképzelést, mivel további ügyfelek megnyerésével szeretnék csökkenteni az F1-es motorfejlesztéssel kapcsolatos költségeiket.

Ez kell a Red Bullnak?Forrás: Mercedes AMG Petronas

A Mercedes jelenleg a gyári csapata mellett a Williamsnek, a Force Indiának és a Lotusnak szállít motort, de egyre erősebb a pletyka, miszerint a Renault a Lotus visszavásárlására törekszik annak ellenére, hogy az enstone-i istállónak 2020-ig élő szerződése van a Mercedesszel. „A Renault maradása a Forma-1-ben mindenkinek az érdeke” – mondta Toto Wolff a Speed Weeknek, és kijelentette, megoldást fognak találni a szerződés felbontására, ha a Renault át akarná venni a Lotust.

Az enstone-i istálló és a Mercedes szakítása a Red Bull-Aston Martin együttműködés előfeltétele, hiszen a szabályok szerint egy gyártó nem láthat el négy csapatnál többet az F1-ben. Wolff viszont nem erősítette meg, hogy hajlandók lennének motorokat adni a Red Bullnak, amely egyébként 2016 végéig szerződésben áll a Renault-val. „Át kellene tekintenünk ezt az új helyzetet” – foglalta össze.

A Lotus eladása is kell hozzá

A Lotus képviselői az elmúlt hetek során többször tagadták, hogy eladni készülnek az istállót, de a pénteki sajtótájékoztatón ismét Matthew Carternek, a csapat ügyvezetőjének szegezték a kérdést, hogy Gerard Lopez, az istálló többségi tulajdonosa miért nem jár mostanában F1-es futamokra. „Más projektekkel van elfoglalva, és minden bizonnyal elégedett a dolgok menetével, és nem érzi szükségét, hogy beavatkozzon” – mondta Carter.

Az F+1 blog közben francia forrásból úgy értesült, hogy megszületett a döntés a Renault visszatéréséről. Ez akár az Aston Martinnak is előkészítheti a terepet, így újabb ikonikus márka tűnhet fel az F1-ben, ami eddig meglepő módon mindössze két szezont töltött a sportágban, még 1959-ben és 1960-ban.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!