Vágólapra másolva!
A Magyar Nagydíj után készülnek bevetni a fejlesztési zsetonjaikat, és bíznak benne, hogy még az idén felzárkózhatnak. A McLaren szerint még korai lenne a 2016-os autóra koncentrálniuk.

Hiába kezdte katasztrofálisan a McLaren Honda a 2015-ös szezont, a japán motorgyártó továbbra is töretlenül bízik benne, hogy hamarosan látványosan javulhat a teljesítményük. A szezon közben rendelkezésükre álló 9 fejlesztési zsetonból eddig kettőt használtak el, a többit pedig a Magyar Nagydíjat követő négyhetes nyári szünet után tervezik bevetni. A Honda sportprogramját irányító Jaszuhisza Arai biztos benne, hogy nemcsak a megbízhatóság, hanem a teljesítmény terén is fejlődni fognak.

„Sok alkatrészt kicserélünk majd, hogy növeljük a lóerők számát. Ehhez a megfelelő rendszerekkel rendelkezünk, ezért úgy gondolom, még idén felzárkózhatunk" – nyilatkozta a Motorsport.com-nak. „A céljainkat már a csapattal is megosztottuk. A két versenyzőnk is ismeri a terveinket, és megbíznak bennünk."

Jaszuhisza szerint elsősorban a belsőégésű motor működésén kell javítaniuk, de a hajtáslánc többi elemén is módosítanak majd. „Az égési hatékonyság növelése rendkívül fontos, ha több lóerőt akarunk" – magyarázta. „Ennek érdekében változtatunk az égéstér kialakításán és a szelepvezérlésen is."

A McLaren egyelőre az utolsó előtti helyen áll a bajnokságban Forrás: AFP

„Főleg a belsőégésű motoron fogunk dolgozni, de néhány másik területen is javítanunk kell a nagyobb teljesítmény érdekében. Ide tartozik az MGU-K, az MGU-H és a turbófelöltő is."

A Forma-1-be idén visszatérő Hondának a 2015-ös idényre csak 9 fejlesztési zsetonja maradt, jövőre azonban 25 egységet használhatnak majd el. Jaszuhisza azonban szeretné, ha 2016-ban sem kerülne sor a motorok február végi befagyasztására, hanem a szezon közben is lehetne rajtuk változtatni. „Ez mindenkinek jó lenne" – vélekedett. „Szerintem a szezon második felében a Ferrarival és a Mercedesszel is beszélünk majd a megmaradt zsetonok sorsáról."

Nem bánják a trükkös elrendezést

A Honda a többi gyártó megoldásától eltérő, egyedi motorelrendezést tervezett az idei szezonra. Bár a kezdeti problémák egy részét ennek tulajdonítják, Jaszuhisza azt állítja, nem bánták meg, hogy a trükkös motorelrendezés mellett döntöttek.

„Az a végső célunk, hogy túlszárnyaljuk a jelenlegi élcsapatokat. Ha ugyanolyan megoldást választanánk, mint ők, akkor csak utolérnénk őket" – jelentette ki. „Saját ötletekre volt szükségünk a belsőégésű motor és a hibrid rendszerek elrendezésénél. Néha tényleg nagyon nehéz volt ezzel a megoldással dolgoznunk, de hiszünk benne, hogy ez az egyetlen módja az élcsapatok utolérésének és legyőzésének."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!