Vágólapra másolva!
Ezúttal azért, mert a teljesen új hajtáslánc megsérült az autójában, amikor összeütközött Räikkönennel az Osztrák Nagydíj elején. A csapat régi alkatrészeket akar visszaszerelni, ezért büntetésre ezúttal valószínűleg nem kell számítania.

Két héttel ezelőtt, az Osztrák Nagydíj hétvégéjén mindkét McLarenben kicserélték a hajtáslánc nagy részét. Míg a szabályok szerint minden részegységből legfeljebb négyet lehetne felhasználni a szezon folyamán, Jenson Button a turbófeltöltőből és az MGU-H-ból már a hatodikat, a belsőégésű motorból és az MGU-K-ból az ötödiket kapta meg, Fernando Alonso autójába pedig a motorból, a turbófeltöltőből és az MGU-H-ból szerelték be az ötödiket, sőt új sebességváltóra is szüksége volt. Emiatt mindkettejüket 25 rajthelyes büntetéssel sújtották.

Alonso McLarenjében megint ki kell cserélni a motort Forrás: AFP

Alonso azonban a versenyen egyetlen kört sem tudott teljesíteni az új elemekkel, mert röviddel a rajt után összeütközött Kimi Räikkönennel, és a csapat által utólag elvégzett vizsgálatok szerint a motorja valószínűleg megsérült a balesetben, ezért a hétvégi Brit Nagydíjon megint cserére szorul. Ugyanakkor remélik, hogy most nem kell büntetésekkel számolniuk, a spanyol autójába ugyanis régebbi alkatrészeket terveznek visszaszerelni.

Button szintén korán feladta a spielbergi versenyt: az ő hajtásláncának teljesítményét egy szenzor riasztása korlátozta le, ezért behívták a garázsba, és a Honda sportprogramját irányító Arai Jaszuhisza szerint még vizsgálják, hogy mi volt a probléma oka. A japán gyártó legutóbb Kanadában vetett be jelentős – két zsetonba kerülő – fejlesztéseket, és Arai azt mondta, a hardveren Silverstone-ra nem változtatnak, „de a kasztni aerodinamikai újításaihoz fogjuk igazítani a hajtáslánc beállításait."

Összezavarja a közönséget

Mivel eleve csak 20 autó van a rajtrácson, Alonsót és Buttont Ausztriában nem tudták 25 hellyel hátrébb sorolni, így a szabályoknak megfelelően még egy áthajtásos illetve egy 10 másodperces stop&go büntetés is várt rájuk a futam elején. A McLaren ügyvezető-igazgatója, Jonathan Neale szerint ez túlzás, ráadásul nehéz elmagyarázni a közönségnek.

„Képesnek kellene lennünk elmondani nekik, hogy mi az oka" – vélte, és célzott rá, hogy a rendszert felül kellene vizsgálni. „Én úgy látom, ezeket a szabályokat nem stratégiai alapon, hanem inkább véletlenszerűen dolgozták ki."

Neale elismerte, hogy mivel a McLarenekre a fennmaradó versenyeken még úgyis várnak motorcsere miatti büntetések, a csapat ezeket majd taktikusan játszhatja ki, ennek azonban szerinte még nincs itt az ideje.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!