Vágólapra másolva!
Az F1-es csapatok az Osztrák Nagydíj után is Spielbergben maradtak tesztelni. A keddi nyitónapon a Pascal Wehrlein is az élen tartotta a Mercedest, a Ferrarinál bemutatkozó Antonio Fuoco bemutatkozása azonban felemásan sikerült.

Valószínűleg minden idők egyik leghosszabb tesztnapját teljesítették a Red Bull Ringen állomásozó csapatok és pilótáik, akik a heves esőzések miatt a délelőtt folyamán gyakorlatilag képtelenek voltak a pályára lépni. Néhány installációs kör után, 8:30 körül a pálya felügyelői piros zászlóval fel is függesztették a tesztet, amely érdemben csak az ebédszünet után folytatódott, így az eredetileg tervezett 17 órás leintés helyett egészen 20:00-ig folyt a munka.

A mostoha időjárás miatt a csapatok sokadszorra is átgondolták a hétre tervezett tesztprogramjukat, és kedden jellemzően olyan pilótákat ültettek az autókba, akiknek nem feltétlenül az autók finomhangolása, inkább saját tapasztalataik gyarapítása volt a feladatuk. Kivételek persze adódtak: a Force Indiánál próbálkozó Esteban Ocon több különböző gumikeveréket is kipróbált, valamint aerodinamikai teszteket végzett, köztük egy látványos új orrkúpot is felszereltek az autójára.

Fouco jó tempót ment, de egy vezetői hiba miatt később összetörte a Ferrarit Forrás: Scuderia Ferrari

Ennek oka, hogy az Ocon által vezetett autó már az idei Force India B-változata, amely várhatóan a jövő hétvégi Brit Nagydíjon mutatkozik be hivatalosan. A Mercedes által támogatott pilóta megbízhatóan, és a körülményekhez képest gyorsan autózott, sokáig az élen állt. Végül csupán Pascal Wehrlein, a gyári Mercedes tesztere tudott elé kerülni. Ezután ismét romlani kezdett az időjárás, és visszatért az eső is, ismét intermediate abroncsok használatát követelve meg.

Négy órával a leintés előtt még Ocon tavalyi F3-as riválisa, Max Verstappen állt az élen a Toro Rossóval. A holland tinédzser volt a nap legszorgalmasabb pilótája, 97 kört tett meg, miután a délelőtt jobb híján egy Red Bull-flakonból készített hajót úsztatott az esőtől áztatott bokszutcában. Úszásból kijutott a Ferrarival élete első F1-es tesztjét teljesítő Antonio Foucónak is: a 4. leggyorsabb kört futó pilóta nem sokkal 18 óra előtt az 1-es kanyar előtt a fűre tette autójának kereteit, és gumifalban kötött ki.

A Force India egy látványos orrkúpot is kipróbált

Fouco balesete újabb piros zászlót, és az orvosi autó pályára lépését eredményezte, de szerencsére az ijedtség nagyobb volt a tényleges bajnál, hiszen a Ferrari alig tört össze az ütközés során, bár kedden már nem térhetett vissza a pályára. A Ferrari volt a téma a Lotus háza táján is, legalábbis a Twitter-csatornájukon, amelynek szerkesztője unalmában továbbra is Maurizio Arrivabene múlt pénteki hibáján viccelődött, több mókás képmontázst osztva meg a Felipe Massa által majdnem elütött csapatfőnökről.

Állandó versenyzőjük, Romain Grosjean közben mindössze 45 kört tett meg a pályán, jellemzően aerodinamikai méréseket és adatgyűjtést végzett a száradó, majd teljesen száraz aszfalton. Grosjean mögött honfitársa, a Red Bullt vezető Pierre Gasly végzett a 6. helyen. A GP2-ben versenyző pilóta Ocon, illetve a williamses Susie Wolff mellett a délutáni esőben is pályára lépett, ennek köszönhető, hogy 78 körénél csak Verstappen tett meg hosszabb távot a keddi nap során.

Délután kisütött a nap is, Wehrlein ekkor érte el a legjobb köridőt, de eleinte még esőgumikra is szükség volt Forrás: Mercedes AMG Petronas

Ismét tesztlehetőséget kapott a Saubertől a Ferrari fiatal tehetsége, Raffaele Marciello, aki 14 óra körül elsőként futott mért kört a zeltwegi pályán, de csupán a 7. helyen végzett, és a McLaren színeiben az idén először tesztelő Stoffel Vandoorne 8. helye sem meglepő a wokingi istálló formáját ismerve. A GP2 pontversenyét nagy fölénnyel vezető Vandoorne megpróbált élni a ritka alkalommal, hogy F1-es autót vezethet: már a 8:30-kor lengetett piros zászló előtt pályára lépett, és délután hosszabb etapokat is futott az MP4-30-assal, amely ezúttal nem robbant le.

Az időtáblázatot a Williams volánja mögé visszatérő Susie Wolff zárta jelentős, 2,2 másodperces hátránnyal. Ám ennél sokkal fontosabb, hogy a grove-is csapat egy apró szárnnyal kísérletezett, amit szokatlan módon a hátsó kerekek elé, a padlólemezre szereltek fel. A Williams részéről nem nyilatkoztak a szárnnyal kapcsolatban, de a Motorsport.com-nak Rob Smedley, a csapat vezető versenymérnöke kijelentette, hogy hazai versenyük előtt mindent megtesznek az autóik teljesítményének javítása érdekében.

Apró szárny a Williams padlólemezére szerelve

A keddi, 12 órás tesztnap után az istállók szerdán alkalmasabb körülményekben bíznak, mivel hivatalosan ez lesz az idei utolsó alkalmuk a tesztelésre. A Mercedes ennek megfelelően Nico Rosberget, a Ferrari tesztpilótáját, Esteban Gutiérrezt, a Red Bull, a Williams és a Sauber állandó versenyzőit, Daniel Ricciardót, Valtteri Bottast és Felipe Nasrt, a McLaren pedig kétszeres világbajnokát, Fernando Alonsót ülteti autóba.

A Force India színeiben a kedden még Mercedest vezető Pascal Wehrlein kap lehetőséget, a Lotusnál tesztpilótájuk, Jolyon Palmer ülhet az autóba, a Toro Rossónál pedig a Német Túraautó-Bajnokság (DTM) tavalyi bajnoka, a BMW-s Marco Wittmann teljesíthet jutalomtesztet az olasz istálló és a bajor autómárka kiváló kapcsolatának köszönhetően.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!