Vágólapra másolva!
Egy másik csapat főnöke szerint hamarosan távoznia kell a Red Bull éléről, de ő nem lát erre utaló jeleket. Szerinte tényleg van esély arra, hogy az istálló kiszáll az F1-ből.

A Forma-1-et 2010 és 2013 között uraló Red Bull tavaly kénytelen volt lemondani a bajnoki címről, de a konstruktőri tabellán a 2. helyen végeztek, és három futamgyőzelmet is arattak. Idén azonban a vártnál sokkal gyengébben teljesítenek: az első nyolc futamon a dobogó közelébe se kerültek, és többször a pontszerző helyekről is lecsúsztak.

A Red Bullnak a 2005-ös debütálás óta Christian Horner a csapatfőnöke, egyesek viszont úgy vélik, a britnek a gyenge szereplés miatt hamarosan távoznia kell az istálló éléről. Az utódja a korábbi F1-es versenyző, Gerhard Berger lehet, aki évek óta jó viszonyt ápol a Red Bull tulajdonosával, Dietrich Mateschitzcel, 2006 és 2008 pedig a Toro Rosso társtulajdonosa volt. Berger az utóbbi időben egyre gyakrabban tűnik fel újra F1-es versenyeken, Ausztriában ráadásul a Red Bull bokszából, csapatruházatban figyelte a futamot.

A The Times úgy tudja, Hornert az Osztrák Nagydíj reggelén felhívta az egyik rivális csapat főnöke, és közölte vele, hogy hamarosan Berger veszi át a helyét. Horner a napilapnak elmondta, „sokkolták" a híresztelések. „Fogalmam sem volt róla, hogy az emberek ilyeneket mondanak rólam" – nyilatkozta. „Hosszú távú szerződés köt a csapathoz. Nehéz helyzetben vagyunk, de szombat este együtt vacsoráztam Dietrichhel, és még mindig nagyon jól kijövünk. Tudjuk, hogy gondjaink vannak, de azért vagyok itt, hogy ezeket megoldjam."

Horner nem érzi veszélyben a helyét Forrás: AFP

Tényleg kiszállhatnak

A Red Bull nemcsak a Renault munkájával, hanem a Forma-1 jelenlegi helyzetével is elégedetlen, ezért egyre gyakrabban merül fel, hogy kiszállhatnak a sportból. Horner szerint a hibrid turbómotorokat sem kellett volna bevezetni, hiszen a mérnökök túl nagy szabadságot kaptak a hajtásláncok tervezésekor, és így elkerülhetetlen volt, hogy „túlságosan bonyolult" és költséges megoldásokkal álljanak elő.

„A Red Bull volt az egyik csapat, amely ellenezte a jelenlegi motorszabályokat. Néhány másik istállóval együtt úgy gondoltuk, nem ebbe az irányba kell haladnia a sportnak" – jelentette ki a brit, aki szerint Mateschitz teljesen komolyan beszél, amikor a kiszállást emlegeti.

„Végső soron ő is egy rajongó, ezért áldozta a marketingtevékenysége ekkora részét a Forma-1-re" – mondta. „Az elmúlt 20 évben nem csak a Red Bull Racinggel volt jelen a sportban, hanem a Sauber szponzoraként és az utánpótlás-nevelő program révén is. Szerintem komoly aggodalomra ad okot, ha egy Dietrichhez hasonló ember is kiábrándul a Forma-1-ből."

„Az a baj, hogy ő egy multinacionális vállalatot vezet. A Red Bull nem a Forma-1 miatt jött létre, mint a Williams vagy a McLaren. Ha a Forma-1 nem tud annyit visszaadni neki, amennyit szeretne, és nem kap elég nyilvánosságot, akkor valóban felmerül a kérdés, hogy érdemes-e folytatnia."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!