A Mercedes elismeri, győzelmi sorozatuk árt az F1-nek

Forma-1, Toto Wolff, Mercedes AMG Petronas, Red Bull Ring
SPIELBERG,AUSTRIA,19.JUN.15 - MOTORSPORTS, FORMULA 1 - Grand Prix of Austria, Red Bull Ring, free practice. Image shows executive director Toto Wolff (Mercedes GP). Photo: GEPA pictures/ Christian Walgram - For editorial use only. Image is free of charge.
Vágólapra másolva!
Vasárnap újabb kettős győzelmet arattak az Ezüstnyilak az Osztrák Nagydíjon, így már a Mercedes is érzi, hogy hiába nyernek hétről hétre, ezzel nem tesznek jót a sportnak. Toto Wolff viszont azt állítja, nem csak a saját érdekeikkel foglalkoznak.

Talán a létező legunalmasabb forgatókönyv érvényesült a múlt hétvégi, Osztrák Nagydíjon, ahol a győzelem sorsa gyakorlatilag már az első kanyarban eldőlt a két Mercedes között, ezúttal Nico Rosberg javára. Bár az időmérőn Lewis Hamilton volt a gyorsabb, a két autó között nem volt számottevő tempókülönbség, így Hamilton a kerékcseréig beállt csapattársa mögé, majd a fehér vonal átlépése miatt időbüntetést kapott, és már támadnia sem lett volna értelme.

Rosberg vezetésével így a Mercedes duója ismét jelentős fölénnyel verte a mezőnyt, hiába hozott új fejlesztéseket a Williams, és mutatott ígéretes tempót a szabadedzéseken Sebastian Vettel a Ferrarival. A hétvégén már Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója is elismerte, ez így nem folytatódhat. „A látványosság szempontjából mindenképpen káros, ha egy csapat hosszabb ideig nyer” – ismerte el az F1 üzleti ügyeivel foglalkozó szakújságírónak, Christian Syltnek.

Toto Wolff is elismeri, győzelmi sorozatuk nem tesz jót az F1-nek Forrás: GEPA pictures/Christian Walgram

„A 2000-es évek elején, hat évig láthattuk ezt a Ferrarinál, majd zsinórban négy évig a Red Bullnál. Számunkra ez a második év, és nyilvánvaló, hogy ez nem tesz jót a show-nak” – idézte Wolffot a City A.M. A Mercedest az ellenfelek, Bernie Ecclestone, és a közönség egy része is gyakran azzal vádolja, hogy túlságosan ragaszkodnak az elfogadott szabályokkal, így gátolják az ellenfelek felzárkózását, de Wolff szerint nem csak a saját érdekeiket tartják szem előtt.

„A Forma-1-ben az embernek az összképet is látnia kell” – mondta az osztrák, aki tavaly után ismét győzelmet ünnepelhetett hazai versenyén. „Mi nem azt mondjuk, hogy mi nyerünk, és semmi más nem számít a sportágunkban. Vajon jó-e, ha egy csapat folyamatosan nyer, és minden kissé kiszámíthatóvá válik? Nem igazán. Mindannyiunknak össze kell szednünk magunkat, és döntést kell hoznunk a helyzet javítása érdekében.”

A Red Bull ismét kitett magáért

Bár az idén rengeteg kritika éri a Red Bullt is, amelynek vezérkara hangosan elégedetlen a Renault motorok teljesítményével, és így csapataik versenyképtelenségével, futamrendezőként ismét sokat tettek azért, hogy a helyszínre kilátogató közönség színvonalas kiszolgálásban, és jó szórakozásban részesüljön. Az európai léptékkel mérve korszerű Red Bull Ringen az F1 és betétprogramjai mellett légi parádé is zajlott, és veterán F1-es autók is felvonultak, legendás pilótáikkal a volán mögött.

Három világbajnok, Niki Lauda, Alain Prost és Nelson Piquet 1-1 McLaren MP4/2B-t, és egy Brabham BT52-t vezetve vonult fel. Riccardo Patrese egy Renault RS01-be pattant be, Gerhard Berger a saját Ferrari F188-asát vezette, Christian Danner a számunkra kedves, „East” feliratú Zakspeedbe ült. Pierluigi Martini egy régi, és később kigyulladó Minardit kormányzott, és Jean Alesi is körbement egy szívómotoros Sauberrel a Red Bull Ringen.

A ritka bemutató nagy sikert aratott a közönség, valamint az egykori és jelenlegi versenyzők körében is: Bergerék szinte gyermeki lelkesedéssel beszéltek a ’80-as években futott autókról, és mérnökök is csüngtek a bokszutca falán, amikor a hangos, és továbbra is igen gyors gépek elszáguldottak a célegyenesben, néhány percre visszahozva az egyre öregedő rajongótábor gyerekkori élményeit és az F1 jelenleg kissé megkopott fényét.

Temetni viszont egyelőre nem kell az F1-et: a Mercedes egyik hétfői tweetje szerint a német RTL-en 54%-kal többen nézték az idei Osztrák Nagydíj időmérő edzését, mint a tavalyit, és a futamot is 14%-kal többen követték figyelemmel, mint tavaly. Úgy tűnik, a németeket annak ellenére, hogy Bernie Ecclestone szerint Sebastian Vettel és Nico Rosberg nem elég népszerű, továbbra is érdekli a sportág, de inkább lemondanak hazai futamukról, minthogy vagyonokat fizessenek érte.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!