Vágólapra másolva!
A Red Bull tulajdonosa leszögezte, hogy csapata nem fog saját motort készíteni, és más gyártóhoz sem pártol át a Renault-tól. Egyúttal utalt rá, hogy jövőre nem állnak rajthoz, ha nem javít a teljesítményén a francia vállalat.

Amikor nyilvánvalóvá vált, hogy a 2014-ben kezdődő újabb turbókorszakot a Mercedes uralja, a Red Bull eleinte arra számított, hogy 2015 közepére fel tudnak zárkózni a Renault-val hozzájuk. Eddig viszont semmi sem valósult meg ebből, ráadásul a Renault megbízhatóságával is komoly bajok vannak.

Dietrich Mateschitz az Osztrák Nagydíj előtt kemény kritikát fogalmazott meg a francia gyártó felé, és Spielbergbe kilátogatva azt nyilatkozta, elsősorban az akaratot hiányolja tőlük. "A Renault-nak elszántságot kell tanúsítania arról, hogy jelentősen fejlődni akarnak, és arról, hogy ezt képesek megvalósítani és finanszírozni" - idézte őt az Autosport.

"Ilyen körülmények között nem fogunk egy harmadik szezont is végigszenvedni. Tavaly legalább másodikak lettünk a konstruktőri világbajnokságban, és szereztünk három győzelmet, de idén sehol sem vagyunk."

Forma-1, Dietrich Mateschitz Forrás: 2015 Getty Images/Mark Thompson

A korábban felmerült pletykákra reagálva kijelentette, hogy a Red Bull nem fog saját motort készíteni, és beszállítót sem vált, mert a Mercedes vagy a Ferrari a saját istállójához képest gyengébb erőforrásokat bocsátana használatra. Bár a nyilatkozatában azt sugallta, hogy jövőre kivonhatja csapatát a Forma-1-ből, ha nem elégedett a Renault-val, a feleknek 2016-ra még érvényes szerződésük van.

Christian Horner a Sky Sportsnak elmondta, hogy felettese már korábban kifejtette neki a véleményét, amit a nyilvánosság csak nemrég ismert meg. "Ezeket a szavakat már hallottam tőle személyesen" - közölte. "Pontosan így érez. Nem takargatja, kimondja a véleményét."

A Renault-nak még 12 zsetonja van a motor teljesítményének fejlesztésére - több, mint a Ferrarinak, a Hondának vagy a Mercedesnek -, ebből nemsokára elhasználhatnak néhányat. Az új specifikációkat az augusztusi nyári szünet után, a Belga Nagydíjtól kaphatják meg a csapataik, ha a próbapados tesztelésen sikeresen vizsgáznak az újítások. Az Auto Motor und Sport úgy tudja, a gyártó módosít a hengerfejeken, és ennek tesztelése a következő héten érhet véget a próbapadon.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!