Vágólapra másolva!
Az 1992-es világbajnok úgy véli, honfitársa még a hétszeres világbajnok eredményeit is felülmúlhatja. Mansell több szabályt megváltoztatna az F1-ben.

Michael Schumacher rekordjai is veszélyben lehetnek, amennyiben Lewis Hamilton folytatja győzelmi sorozatát, véli az 1992-es világbajnok Nigel Mansell. A népszerű brit veterán nem titkolta, hogy nagyra tartja honfitársa teljesítményét, és kijelentette, a Mercedes pilótája szerinte a jövőre nézve is jó helyzetben van. „Mindenki tudja, hogy Lewis rajongója vagyok, remek munkát végez” – jelentette ki a Sky Sportsnak.

„A Mercedes is messze a legjobbak legjobbja, a csapat támogatásával akár még Michael rekordját is célba veheti. Nagyon hosszú út vezet odáig, de a Mercedes még sokáig a legjobb akar lenni majd” – vázolta Mansell, aki az 1992-es Magyar Nagydíjon nyerte meg a világbajnokságot, és a Mercedes monacói fiaskója után a Twitteren emlékeztette a közönséget, vele az is előfordult, hogy egy bokszkiállás után egy leváló kerékcsavar miatt kiesett a versenyből, pont a Hungaroringen.

Mansell az 1992-es Magyar Nagydíjon, ahol 2. helyével bebiztosította bajnoki címét. A szélesebb hátsó kerekek jól láthatók a Williams Renault-n Forrás: Williams F1

Mansell bátor és látványos versenyzése miatt belopta magát a rajongók szívébe, a mostani szabályok láttán viszont úgy érzi, változásra van szükség a sportban. „A DRS mesterkélt előzési segédlet, mert nem hagyja rendesen szélárnyékozni a versenyzőt, így nem sakkozhat azzal, hogy milyen módon előzze meg ellenfelét” – emelt ki egy példát. A brit azt is megjegyezte, hogy vissza kellene térni a szélesebb, nagyobb tapadást nyújtó gumik használatához. Ez egyébként napirenden is van.

A korábbi Lotus, Williams, Ferrari és McLaren pilóta remek ötletnek tartotta a KERS bevezetését, mert akkor a versenyzők dönthették el, hogy támadásra vagy védekezésre használják, viszont bizonyos vezetői segédleteket elvenne a mezőnytől. „A versenyzőknek nincs lehetősége bemutatni, hogy milyen remek pilóták, mert túl sok segítségük van, túl sok mérnök mondja meg nekik, hogyan egyensúlyozzák ki az autót. A korábbi évek nagyszerűsége abban rejlett, hogy ezt régen a pilótáknak kellett megoldaniuk” – magyarázta a brit legenda.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!