Vágólapra másolva!
A svájci csapat főnöke az eltérő stratégiával magyarázza, hogy egyelőre nem váltanak az erősebb Ferrari erőforrásokra.

Nem azért nem kapta meg a Sauber az új Ferrari motorokat, mert az általában pénzszűkében lévő csapat ne tudná kifizetni őket, jelentette ki Monisha Kaltenborn, a svájciak főnöke. Elmondása szerint a Sauber egyszerűen nem akarja felborítani a motorok kiosztásával kapcsolatos ütemtervét, de arra nem tért ki, hogy miért éri meg számukra lemondani nagyságrendileg 30 lóerő teljesítményről, amit az új változat hozhat.

„Ennek semmi köze a pénzügyekhez” – mondta a Motorsport.com-nak. „A stratégiánkon múlik, ami meghatározza, hogy melyik motort mikor kezdjük el használni” – foglalta össze. „A második erőforrásunknál tartunk, (a Ferrari) pedig már a harmadiknál. Ők nyilván egy másik stratégiát követnek, és később vissza kell majd térniük egy régebbi motorhoz.”

A Sauber egyelőre nem vált az új motorra Forrás: Farkas Péter - Origo

A Sauber pilótái csütörtökön már beszéltek arról, hogy a hinwili istálló versenyképessége visszaesett a remek idénykezdet után, és csak a nyári szünetet követően, Spában várható formajavulás a részükről. Ekkorra készülnek el a komolyabb fejlesztéseik, és Kaltenborn elismerte, hogy az újabb motorváltozat is csak akkor kerülhet be az autóba.

„Folynak a fejlesztéseink. Talán még több előnyünk származhat (a motorokból) majd akkor, amikor igazán számítanak, vagyis Spában. Itt a helyzet így is tökéletes, és a következő versenyen is az lesz. Spában és Monzában viszont nagyon érződik majd a fejlesztés, ott talán többet kihozhatunk a lehetőségeinkből.”

Mozgás a Ferrari körül

A Ferrari nem csupán a motorszállítóként működik együtt további F1-es csapatokkal, a jövőre induló Haas az olaszok szélcsatornáját is bérbe veszi, illetve széleskörű technikai együttműködés is kialakult a két vállalat között. Az aerodinamikai kutatások viszont szemet szúrtak az FIA-nak, és a Spanyol Nagydíj után megvizsgálták a maranellóiak bázisát esetleges szabályszegést keresve, de mindent rendben találtak. A Haas technikai igazgatója nem lepődött meg ezen.

„A mi oldalunkon nincs mit rejtegetnünk, és nem hiszem azt sem, hogy a a Ferrarinak bármit is titkolnia kellene abból, amit velünk együtt csinál” – nyilatkozta Günther Steiner az Autosportnak. „A vizsgálatnak mi nem voltunk a részesei, a Ferrarit ellenőrizték, nem minket. Tájékoztattak erről, de nem adtak át információkat, és nincs is hozzá közöm. Egyáltalán nem aggasztott, mert nem érintett.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!