Vágólapra másolva!
Ő Kanadában a Monacóban is bevetett erőforrást használja majd, de ijesztőnek tartja, hogy a Ferrari frissített hajtáslánccal készül a futamra.

A Renault motort használó versenyzők többségéhez hasonlóan Daniel Ricciardo is a 4. belső égésű motorjával kezdi meg a Kanadai Nagydíjat, és az ausztrál versenyző csütörtökön kijelentette, megpróbálják „túlélni” a hétvégét csere nélkül, amire a számításaik szerint jó esélyük van. „Remélhetőleg elkerüljük a büntetéseket, és élvezetes versenyünk lesz. Amikor végül új motort kell beszerelnünk, és el kell fogadjuk a büntetést, a lehető legfejlettebb erőforrásra lesz szükségünk” – közölte.

Ricciardo elmondta, hogy véleménye szerint a Red Bull-Renault most jutott el arra a szintre, ahol tavaly, pályafutása első győzelmének helyszínén tartottak. „Hat hónap viszont már eltelt az idei évből, és előrébb kellene lennünk annál, ahol tavaly voltunk. Javulni akarunk, de legalább már megint olyan autónk van, amit könnyebben tudunk vezetni, a reakciói közelebb állnak az elvárásainkhoz” – foglalta össze. „Még mindig van időnk újításokat hozni” – mondta.

Ricciardo már az utolsó motorjánál tart Forrás: AFP

A háromszoros futamgyőztes Monacóban először maradt alul csapattársával, Danyiil Kvjattal szemben. A Red Bull az idei legjobb formáját mutatta, de így sem voltak veszélyesek a dobogós helyekre. Ricciardo elismerte, ez a továbbiakban is így maradhat. „Ha minden a papírforma szerint alakul, a Mercedes és a Ferrari előnye túl nagy lesz” – mondta. „Úgy hallottam, motorfejlesztésekkel is készültek a hétvégére, ami kissé ijesztően hangzik.”

A Red Bull a szezon elején hevesen kritizálta a Renault-t a gyenge teljesítményű és megbízhatóságú erőforrások miatt, de az első hat futam során az is látszott, hogy az RB11-es versenyképessége nem csupán a motorok miatt marad el az ellenfelekétől. „Tavaly az egész csomagunk jobb volt egy kicsit” – összegzett Ricciardo. „Emellett az élcsapatok is előreléptek. Egy évvel ezelőtt a gyors kanyarokban még előnyben voltunk, az idén viszont azokban sem lett jobb a tempónk, míg a többieké igen.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!