Vágólapra másolva!
Eközben a Red Bull Ringre nem fogynak túl jól a belépők, és Helmut Marko tudni véli, hogy miért.

Míg a Forma-1 iránt sok országban csökken az érdeklődés, és a Német Nagydíj az idén el is marad, aminek az alacsony tavalyi helyszíni nézőszámnak is köze van, Mexikóból, ahová 1992 után az idén tér vissza a sorozat, jó hírek érkeztek. Rodrigo Sanchez, a mexikóvárosi verseny marketing igazgatója a Sportsbusiness Journalnak megerősítette, hogy a „jegyeket márciusban kezdtük el árulni, és öt perc alatt az összes elkelt."

Szerinte minden adott hozzá, hogy a Mexikói Nagydíj sikeres legyen. „Pár éve már van néhány hazai pilótánk a mezőnyben, ami nagy lendületet adott, az embereket izgatja a sport" – jelentette ki a Force Indiát képviselő Sergio Pérezre és a Ferrari tesztpilótájára, Esteban Gutiérrezre utalva. Mexikónak egyébként összesen hat versenyzője volt az F1 történetében, de közülük csak Pedro Rodríguez volt képes győzelmet is aratni – egész pontosan kettőt.

Péreznek is köszönhető, hogy a mexikóiakat érdekli az F1 Forrás: AFP

Sanchez elárulta, hogy a november 1-jén megrendezésre kerülő Mexikói Nagydíjnak otthon adó Autodromo Hermanos Rodríguez 200 millió dolláros, Hermann Tilke által vezetett felújítása a nyáron is folytatódni fog.

A Red Bull Ring nem ilyen sikertörténet

Közben az Osztrák Nagydíjra a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko szerint annak ellenére is sokkal gyengébben állnak a jegyeladások a tavalyinál, hogy a németországi futam elmaradásának elvileg fokoznia kellene iránta az érdeklődést, és az energiaital-gyártó cég széles körű népszerűsítő kampányt folytat.

Marko úgy véli, az összes promóter hasonló gondokkal küzd. Hogy miért? „Nincs rendes motorhang, de nem ez az egyetlen probléma" – jelentette ki. „Az autók túlságosan hasonlítanak egy Playstationre. A pilótafülkéből kiszállva a versenyzők ki sincsenek pirulva az erőfeszítéstől. Túl könnyű vezetni."

Az Osztrák Nagydíj iránt tavaly nagy volt az érdeklődés Forrás: Red Bull

„Így kevésbé jön ki a különbség a jók és a többiek között, amivel a közönség is tisztában van. Ráadásul, ha az autónkat pirosra festenénk, senki nem tudná megkülönböztetni egy Ferraritól. Nagyobb szabadságra van szükség."

Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója az Origo GPhírek-nek áprilisban azt mondta, akkor még a Magyar Nagydíjra sem álltak jobban a jegyeladások az egy évvel ezelőttinél, de úgy vélte, ez a Németországban indított kampánynak köszönhetően változni fog.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!