Vágólapra másolva!
A Spanyol Nagydíj alkalmával a pályán meggyőző fölénybe kerültek a Ferrarival szemben, de Niki Lauda a csapat kerékcseréin még gyorsítana, akár a biztonság rovására is. Toto Wolff továbbra sem írja le az olaszok esélyeit.

Nem hagyott kétséget a Mercedes afelől, hogy továbbra is az Ezüstnyilak jelentik az F1 mezőnye számára a referenciapontot. Toto Wolff ennek ellenére még mindig úgy véli, nem nyugodhatnak meg az idei esélyeikkel kapcsolatban, mert a Ferrari révén erős ellenfelük van, amely képes lehet a megújulásra is, ráadásul komolyabb fenyegetést jelentenek rájuk, mint az elmúlt másfél évben bármely más csapat.

„A Ferrari közelebb van hozzánk, mint amennyire a Red Bull tavaly volt” – nyilatkozta az osztrák az APA hírügynökségnek. „A világbajnokság mindenképpen nehéz lesz számunkra" – közölte, az Autosprintnek pedig elmondta: „Megtanultuk, hogy az ellenfelek mindig gyorsan visszavághatnak, ha nem vagyunk felkészültek. Így aztán az elmúlt hetek során nem néztünk balra vagy jobbra, csak a saját feladatainkra fókuszáltunk, hogy javítani tudjunk az autón.”

Bár a pályán ritkán voltak ilyen közel egymáshoz, a látszat ellenére a két Mercedes Spanyolországban is csak egymás ellen küzdött Forrás: AFP

Wolff álláspontjával a csapat ügyvezetői jogkör nélküli elnöke, Niki Lauda is egyetértett, amikor a Kleine Zeitungnak kijelentette, hogy „az ellenfeleink soha sem alszanak”. A Welt szerint a bajnoki címvédő a bokszkiállásokon is javítani akar, miután Barcelonában Lewis Hamilton kerékcseréi során még hiba nélkül is értékes tizedmásodperceket veszített Sebastian Vettel és a Ferrari ellenében.

„A Mercedes stratégiája az volt, hogy néhány tizedmásodpercet hagyunk elveszni a kerekek biztonságos lecserélése érdekében, de szerintem ezen változtatnunk kell, így ezen a téren is gyorsabbak lehetünk” – idézték a korábbi háromszoros világbajnokot.

Rosberg tanult a vereségekből

Nem csupán a Mercedes, hanem a korábban szinte esélytelennek tűnő Nico Rosberg is szintet lépett Barcelonában, ahol a tavalyi Brazil Nagydíj óta először tudott nyerni. A német ezzel 20 pontra csökkentette hátrányát Lewis Hamilton mögött, ami öt futam után továbbra is jelentős, de belátható távolság, ráadásul Rosberg önbizalmának is jót tett az eredmény.

„Nehéz elfogadni, amikor az ember a legjobb autót vezeti, de nem nyer. A tapasztalat viszont megtanított arra, hogyan kezeljem az ilyen nehéz helyzeteket. Mindig is hittem a saját képességeimben” – jelentette ki a német, aki a következő futamnak otthont adó Monacóban az elmúlt két nagydíjat meg tudta nyerni.

Hamilton végre leszerződhet a Mercedesszel

A hercegségben zajló verseny tavaly fordulópontot hozott a világbajnokságban, hiszen Rosberg – véleményes körülmények között – az utcai pályán tudta megtörni az akkoriban szintén győzelmi sorozatban lévő Hamilton lendületét.

A brit pilóta várhatóan ezúttal is a figyelem középpontjában lesz, mivel legújabb ígérete szerint végre pont kerülhet az új szerződésére. Hamilton Barcelonában határozottan cáfolta, hogy az anyagiak terén voltak ellentéteik a Mercedesszel, és „alapvetően baromságnak” minősített minden, a pénzzel kapcsolatos spekulációt az új megállapodással kapcsolatban.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!