Vágólapra másolva!
Szemlátomást élvezte, hogy kiélheti magát a Lánchíd göröngyös aszfaltján. Ismét óriási tömeget vonzott a Nagy Futam.

A Nagy Futam elnevezésű programot harmadik alkalommal rendezték meg Budapest belvárosában, és az esemény idén is hasonlóan nagy tömeget vonzott, mint az elmúlt két évben. Az autósportot kedvelő nézők ezúttal is igazi sztárversenyzőket láthattak a legkülönfélébb autókban száguldozni a Lánchídon és a Duna-parton.

A Red Bull RB7-eseket Coulthard és Kvjat vezette Forrás: Farkas Péter (Origo)

A kellemes melegben, de a délután előrehaladtával egyre borúsabb és szelesebb időben megrendezett esemény az elmúlt évekhez hasonlóan többórás légibemutatóval kezdődött. A műrepülő-bajnok Besenyei Péter mellett többek között a Magyar Honvédség helikopterei, a Flying Bulls akrobatikus produkciója, régi katonai gépek és ejtőernyősök tették tiszteletüket a Budapestet átszelő folyó fölött.

Aki a délutáni autós bemutatót szerette volna látni, annak is érdemes volt korán elfoglalnia a helyét, hiszen a körözés kezdetekor már szinte mozdulni is alig lehetett a tömegtől. A nézők a jó kilátásért mindent megtettek, olyannyira, hogy még a hivatásos fotósoknak kijelölt területet is elözönlötték, miután nemes egyszerűséggel lebontották a kordont.

Három F1-es pilóta is részt vett az idei Nagy Futamon Forrás: Farkas Péter (Origo)

Az autók a Várkert Bazár előtt kialakított ideiglenes "paddockból" indultak a Clark Ádám tér felé, majd átszáguldottak a Lánchídon, tettek egy kört az MTA székháza előtt, és visszafelé a budai alsó rakpartot is érintették. Aki esetleg lemaradt a legjobb helyekről, a kivetítőkön követhette a száguldást, és a látvány helyett az autók hangját és illatát élvezhette - a Ferrari és a Red Bull is korábbi F1-es autóival érkezett, amelyeket még a mostani turbóknál jóval hangosabb V8-as szívómotorok hajtottak. A bömbölésüknek alighanem csak a környék lakói nem örültek.

Budapestre mindenki szívesen jön

Híres autóversenyzőkből ezúttal sem volt hiány, de közülük is kitűnt a 2007-es Forma-1-es világbajnok, Kimi Räikkönen, akinek óriási rajongótábora van Magyarországon. A finn a tőle megszokottnál kedélyesebb hangulatban vett részt a programon, ami talán nem is véletlen, hiszen saját bevallása szerint sokkal jobban érzi magát a Ferrari megújult csapatában. Räikkönen elmondta, mindig szívesen jön Magyarországra, és fontosnak tartja a Nagy Futamhoz hasonló eseményeket.

A mostoha pályaviszonyok ellenére az F1-es autókat is rendesen meghajtották Forrás: Farkas Péter (Origo)

"Nagyszerű, hogy az emberek ilyen közelről láthatják ezeket a gyors autókat, az ilyen rendezvényeket mi is élvezzük" - nyilatkozta Räikkönen. Ezt egyébként általában nem feltétlenül hinnénk el neki, de most tényleg úgy tűnt, őszinte élvezettel táncoltatta meg a 2010-es Ferrarit a göröngyös aszfalton: a késő délutáni bemutatköreiben már rendesen rálépett a gázra, és nem zavarta, hogy gyakorlatilag folyamatosan ellenkormányozgatnia kell.

Räikkönen meghajtotta a Ferrarit a rakparton Forrás: Farkas Péter (Origo)

"Mindig szívesen jövök Budapestre, hiszen itt szeretik az autóversenyeket. Most is sok szurkoló van, biztosan jó lesz a hangulat" – mondta. Ám hogy őt miért szeretik ennyire a magyarok, ami egyébként jól esik neki, arra nem tudott érdemben válaszolni.

Rajta kívül Danyiil Kvjat képviselte a Forma-1 idei mezőnyét, ő a csapat korábbi pilótájával, David Coultharddal együtt a Red Bull világbajnok autójával, a 2011-es RB7-tel szórakoztatta a közönséget, látványos gumifüstöléseket is bemutatva. "Budapest gyönyörű város, ráadásul nagyon szép emlékeim vannak az itteni versenyekről, ezért örömmel fogadtam el a meghívást" - nyilatkozta Kvjat. "Remélem, a közönség is élvezi, hogy ennyi gyors autót is láthat körözgetni itt, igyekszünk remek műsort bemutatni."

Bizarr incidens a drifteseknél

A Forma-1-es pilótákon kívül a hétvégén a Hungaroringre látogató túraautó világbajnokság (WTCC) mezőnyét is többen képviselték, köztük természetesen Michelisz Norbert, aki Gabriele Tarquinivel és Stefano D'Astéval együtt mutatta meg az – igaz, nem a versenypecifikációjú – autóját a közönségnek.

A Várkert Bazár előtt is nagy tömeg volt, a rakpart fölötti korláthoz alig lehetett hozzáférni Forrás: Farkas Péter (Origo)

Itt volt a címvédő Citroen csapatából Sébastien Loeb, Yvan Muller és Ma-Csing Hua is, a korábbi F1-es versenyző Baumgartner Zsolt pedig a World Series by Renault széria egyik 3.5-ös autójával körözött. Az Európa-bajnok Kiss Norbert a versenykamionjával száguldott át a Lánchídon, és az 1100-1400 lóerős szörnyeteggel többet ment keresztbe, mint egyenesen, egyszer a védőfalat is megbontva kissé.

Az F1-et szintén megjárt Patrick Friesacher pedig egy NASCAR-os Toyota Camryt vezetett. A pilótákat nemcsak az autójukban lehetett látni, egy ideiglenesen kialakított stúdióban gyakorlatilag folyamatosan beszélgetett velük a Duna TV stábja.

A drifteseknek szembe jött egy másik jármű a pályán Forrás: Farkas Péter (Origo)

A rendezvényt a közepén meg kellett szakítani egy váratlan incidens miatt: a driftbemutató közben a rendezők egyik járműve tévedésből felhajtott a pályára a forgalommal szemben, és kis híján összeütközött a versenyautókkal. Ez kissé megzavarhatta a pilótákat, mert utána többször a báláknak koccantak, egyikük pedig a balhátsó kerékkel csúnyán a padkának is ütközött.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!