Vágólapra másolva!
A gyorsabb versenyzőnek egyelőre nem tiltanák meg az előzést, de Toto Wolff elismerte, hogy a Hamilton és Rosberg közötti távolság menedzselése elképzelhető  Ferrari fenyegetése miatt.

A Ferrari közeledése miatt át kell gondolni a versenyek stratégiai megközelítését a Mercedesnél, mivel az idei szezon elején egyelőre nincsenek olyan előnyben a többiekhez képest, hogy bármilyen taktikát megengedhessenek maguknak.

Már a Kínai Nagydíj előtt felmerült, hogy a versenyzőik különböző taktikával állhatnak rajthoz, és Nico Rosberg már kénytelen volt cáfolni, hogy a másodhegedűs szerepe jutna neki az idén folyamatosan jobbnak bizonyuló Lewis Hamilton mellett.

Miután a Kínai Nagydíj után azzal vádolta meg a csapattársát, hogy a tempójával veszélybe sodorta az ő 2. helyét Sebastian Vettellel szemben, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója, Toto Wolff elismerte, hogy gondolkodnak a csapatutasítások bevezetésén.

A Mercedes mostantól belenyúlhat a versenyek alakulásába Forrás: Daimler

„Amennyiben felmerülne, hogy elveszítünk egy győzelmet, akkor beavatkoznánk a küzdelmükbe” – jelentette ki Wolff, aki szerint felelősséggel tartoznak a Mercedes márka iránt. „Már nincs akkora előnyünk, mint tavaly volt, amikor egészen a végéig engedhettük, hogy üldözzék egymást. Kezelnünk kell a közöttük lévő távolságot.”

Wolff ugyanakkor azt mondta, egyelőre nem tartanak ott, hogy kénytelenek legyenek tiltani a két pilóta közötti helycserét, de kategorikusan ezt a lehetőséget sem zárta ki.

„Mi egyértelmű csapatutasításként fogjuk fel, ha a gyorsabb versenyző nem előzhet. Őszintén mondhatom, nem hiszem, hogy ez nálunk meg fog történni" - nyilatkozta. "Megértem, hogy más csapatok így döntöttek a múltban, hiszen a bajnoki cím elvesztése fenyegette őket, de mi még nem voltunk ilyen helyzetben. Az viszont lehetséges, hogy ilyen drasztikus döntések nélkül ugyan, de menedzselnünk kell valahogy a helyzetet.”

Hamilton: Én nem vártam volna

A Mercedes két pilótája között ismét fellángolt a rivalizálás a Kínai Nagydíj után: ezúttal Rosberg támadt Hamiltonnak a futamot követő sajtótájékoztatón, aki szerinte túl lassan haladt, és ez ártott az ő taktikájának.

A gumik kopása miatt érthető, de nehezen védhető érvelést Hamilton is megdöbbenve fogadta, és utólag elmondta, ő biztosan más hozzáállással vezetett volna Rosberg helyében.

Vetteltől tartott a Mercedes, de a Ferrari végül még Rosbergre sem volt veszélyes Forrás: Daimler

„Ha én a 2. helyen álltam volna jó tempóval, megpróbáltam volna előzni, Nico azonban nem tett így” – mondta a BBC-nek. „Ez autóverseny. Én nem kocsikáztam volna 2 másodperc hátrányban arra várva, hogy eljussunk az etap végéig, hanem megpróbáltam volna eléje kerülni valahogy.”

Hamiltonnal ez már elő is fordult: a 2014-es Olasz Nagydíjon a mérnöke instrukciója ellenére is hibába kergette csapattársát, majd a vezetést átvéve megnyerte a versenyt. Rosberget ezúttal Sebastian Vettel üldözte, de ez nem hatotta meg a világbajnoki címvédőt.

„Nem tudom, hogy mire gondolt, én nagyon jól éreztem magam a futam után. A módosított beállítások remekül működtek, és nem követtem el semmilyen hibát” – jelentette ki a futamgyőztes, aki az idén eddig minden időmérőn és futamon felülmúlta a csapattársát.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!