Vágólapra másolva!
A spanyol pilóta beleegyezett, hogy Jenson Button autójára kerüljön fel először a körönként néhány tizedet hozó új diffúzor, és az ellen sincs kifogása, hogy Kimi Räikkönen kiabálva követelte, hogy tűnjön el az útból a Kínai Nagydíj során.

Mindkét McLaren célba ért a múlt vasárnapi Kínai Nagydíjon, ami az idei szezon során először fordult elő. Miközben a világ nagy része a Mercedesek és a Ferrarik csatájára figyelt, a wokingi istálló autói között is éles verseny alakult ki: Fernando Alonso és Jenson Button végig kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott, de ez sem volt elég a pontszerző helyekhez.

Még úgy sem, hogy az Auto Motor und Sport értesülései szerint Button autójára egy új, körönként néhány tizedet hozó diffúzor is felkerült, melyet Alonso „nagylelkűen” átadott brit csapattársa számára. Csak a hétvégi futamon, Bahreinben fogja megkapni ő is.

Alonso és Button a Kínai Nagydíjon Forrás: Honda

A tekintélyes német lap szerint a spanyol továbbra is jókedvűen viseli, hogy jelentős lemaradásban vannak, mindössze az olasz Sky riporternőjével került összetűzésbe. A Ferrari teljesítményének javulása láttán gyakran felmerül a kérdés, hogy a spanyol bánja-e a váltást: vasárnap ismét kört kapott korábbi munkáltatójától, ráadásul volt csapattársa, Kimi Räikkönen fennhangon követelte, hogy Alonso engedjen utat neki.

„Gyerünk, tűntessétek el azt a McLarent az útból” – üzent a finn a rádión, de Alonso ezt nem kifogásolta: „Nem mondok semmit, mert jelenleg sokkal lassabbak vagyunk náluk” – idézte őt a Marca.

A futam után Alonso elismerte, hogy a Kínai Nagydíj „nem volt a legkönnyebb” a McLaren számára, mivel a középső etapban problémákkal küzdöttek, de „remélhetőleg ez az utolsó versenyek egyike volt, amikor leköröznek minket a sereghajtók között” – mondta.

Bahreinben fejlesztés jön

Alonso optimizmusát az is táplálhatja, hogy a hírek szerint a Bahreini Nagydíjon teljesítményszintet lép a Honda, amely az Auto Motor und Sport értesülései alapján eddig maximum 90%-os erőbedobással üzemelt.

A McLaren-Honda katasztrofálisan kezdte a 2015-ös szezont: három futam után még pont nélkül állnak, és a hat lehetséges alkalomból mindössze háromszor ért célba valamelyik autójuk, messze a pontszerző helyektől, körhátrányban a dobogósokhoz képest.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!