Vágólapra másolva!
Hiába nyerték meg óriási fölénnyel az időmérőt, szerintük a versenyen fordulhat a kocka. Rosberget nagyon bosszantja, hogy hajszálnyival kikapott Hamiltontól a kínai időmérőn.

A Mercedes a Kínai Nagydíj időmérő edzésén is bebizonyította, hogy egy körön jelenleg senki nem tudja megközelíteni őket a mezőnyben: Lewis Hamilton és Nico Rosberg úgy szerezték meg az első két rajtkockát, hogy a 3. helyezett Sebastian Vettel 9 tizedes lemaradással követte őket.

Az időmérő után a Ferrari is elismerte, a Mercedes előnye a vártnál nagyobb volt, ezért arra is kevesebb az esélyük, hogy a jó versenytempójuknak köszönhetően elkapják őket a versenyen. A címvédő azonban még nem tekinti lefutottnak a versenyt, hiszen két héttel ezelőtt, Malajziában is váratlanul érte őket a Ferrari erős vasárnapi teljesítménye.

„A Ferrari mindig gyors volt ezen a pályán, és ez valószínűleg most is így lesz. A versenytempójuk biztosan sokkal jobb lesz, mint amit ma láttunk tőlük, ezért szoros versenyre számítok" – nyilatkozta Hamilton, aki idén eddig az összes versenyre megszerezte a pole pozíciót. Bár nem szeretné elbízni magát, elismerte, hogy itt nagyobb esélyekkel vág neki a versenynek. "Fantasztikus vezetni az autómat ezen a hétvégén, minden sokkal jobban alakult itt, mint Malajziában."

Hamilton az első Q3-as etapjában futott körével nyerte meg az időmérőt, a második próbálkozása nem volt elég a javításhoz. Elismerte, tartott tőle, hogy a körét később teljesítő Rosberg majd elé tud kerülni, de a német végül 42 ezreddel lemaradt a pole-ról. „Az utolsó köröm nem sikerült túl jól, de szerencsére így is sikerült megtartanom az első helyet. Nico azonban megmutatta, milyen gyors, ő is kemény ellenfél lesz holnap."

Hamilton és Rosberg szoros versenyre számít Forrás: AFP

Rosberg nem adja fel

Rosberg szerint a 42 ezredes hátrány „idegesítően kicsi". „Soha nem futunk tökéletes kört, ezért biztosan bennem lett volna még négy század. Pedig egyébként jól sikerült a köröm, ezért is idegesítő ez az egész. Négy századmásodperc semmi, szóval igen, bosszús vagyok, hogy csak ekkora a különbség" – mondta csalódottan. A győzelmi reményeit azonban még nem adta fel, szerinte számos lehetősége lesz Hamilton elé kerülni vasárnap. „Először ott a rajt, majd segíthet a stratégia, a gumikopás is" – sorolta.

Rosberg rögtön az edzés leintése után hangot adott csalódottságának a csapatrádión, de Toto Wolff szerint ez nem a Mercedes ellen irányult. "Alig néhány századdal maradt le a pole-ról, ami mindig frusztráló. Keményen hajtott, miután sokan azt mondták, hogy nincs meg a szükséges lendülete" – magyarázta az istálló főnöke.

A Mercedes főnöke, Toto Wolff a malajziai vereség után elismerte, hogy a csapatnak át kell gondolnia a stratégiákhoz való hozzáállását. Szepangban ugyanis hátráltatta őket, hogy az egyenlő bánásmód jegyében ugyanazt a taktikát alkalmazták Hamilton és Rosberg esetében is. A német azonban nem szeretné, ha ezúttal eltérő stratégiákkal kísérleteznének, hiszen ez szerinte nem lenne igazságos.

"Én nem szeretem, ha eltérő stratégiával versenyzünk. Tavaly én voltam előrébb a Magyar Nagydíjon, de végül én kaptam a kicsit rosszabb stratégiát" - mondta. "Szerintem ez egy mesterséges elem a kettőnk közti csatában, és valamelyikünkre nézve mindig igazságtalan lesz."

Rosberg azonban elismerte, hogy a jövőben valóban szükség lehet a taktikák megosztására, hiszen Malajziában ő is rosszul járt azzal, hogy a Safety Car-fázis alatt ugyanakkor hívták ki a bokszba, mint Hamiltont. "A Mercedes győzelméért versenyzünk, ezért természetesen elfogadjuk, ha így dönt a csapat" - nyilatkozta.

Hamiltonhoz hasonlóan Rosberg is attól tart, hogy a Ferrari megtréfálhatja őket a versenyen. „Egyértelműen veszélyesek lesznek ránk, hiszen a versenytempójuk nagyon jó. Nem csak Malajziában volt így, ezt általánosságban is elmondhatjuk róluk. Remélem, azért van egy kis előnyünk, de szoros verseny lesz."

Niki Lauda szerint a Ferrari vasárnapi tempója annyival erősebb, hogy a futamon csak körönként 2-3 tized lesz a Mercedes előnye, ezért semmiképpen nem hibázhatnak. Noha Malajziában az olaszok sokkal jobban tudták kímélni az abroncsaikat, Lauda biztos benne, hogy Sanghajban a többiekhez hasonlóan két kiállásra lesz szükségük.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!