Vágólapra másolva!
Kicsit keserű a csapat szájíze, mert az edzések során mutatott javulást látva abban bíztak, hogy versenyzőik nem az utolsó előtti rajtsorból indulnak a Kínai Nagydíjon. Az időmérőre nem fejlődtek eleget.

A McLaren optimistán várta a Kínai Nagydíj időmérőjét, miután a pénteki edzésnapon és a szombati tréningen is úgy tűnt, hogy a Manoron kívül más csapatok autóit is megelőzhetik. Ehhez képest két versenyzőjük ugyanúgy csak a Manor pilótáinál ért el jobb időt a Q1-ben, mint Malajziában.

"Tanakodom, hogy az "elszomorító" jelzőt használjam-e a mai időmérőre, ám annyi biztos, hogy ennél mindannyian jobbra számítottunk, miután az edzések során tisztességesen fejlődtünk" - ismerte el Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója.

Alighanem Jenson Button és Fernando Alonso is a maximumot hozta ki az autójából, hiszen kettejüket csupán négy ezredmásodperc választotta el. A jobb időt a brit futotta, aki a 17. helyről rajtolhat vasárnap.

A McLaren előrébb várta autóit a 17-18. helynél Forrás: McLaren

"Reméltük, hogy a végeredményhez képest közelebb leszünk az előttünk lévőkhöz. Az edzéseken még úgy látszott, hogy ennél ütőképesebbek vagyunk. Az autó balanszát tűrhetővé tettük, de nem sikerült megfelelő köridőt elérni. Az előttünk végző autók nagyot léptek előre délutánra, mi viszont nem. Rá kell jönnünk, hogy miért" - nyilatkozta Button. "Reméljük, hogy holnap erősebbek leszünk, és versenyezni tudunk néhány előlünk induló autóval."

Alonsónak gondja volt az utolsó edzésen

Alonso helyzetét nehezítette, hogy a teljes délelőtti edzést ki kellett hagynia egy gyújtásprobléma miatt, amelynek következtében a legelső körében le kellett parkolnia. Ettől függetlenül ő is érzi a javulást.

"Alakulunk, és ez egy újabb előrelépés volt. Mindazonáltal továbbra sem megfelelő a teljesítményünk, ezért még többet kell javulnunk" - mondta. "A fő célunk az, hogy eljussunk a célig a versenyen, amivel még többet tanulhatnánk az autóról, és további lehetséges problémákat tárhatnánk fel."

A wokingi csapat azzal igazolja a fejlődését, hogy míg a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon 2,8 másodpercet kaptak a Q1 leggyorsabb versenyzőjétől, addig két nagydíjhétvégével később, Kínában a lemaradásuk már egy másodperccel kevesebb volt az időmérő ugyanezen szakaszában.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!