A Renault-t a motorszabályok változása sem segítette

F1 AUSTRALIAN GP 2015 F1 2015 AUSTRALIE FORMULA ONE AUSTRALIAN GRAND PRIX AT MELBOURNE  MARCH 13-14-15  2015.
RENAULT SPORT F1 DIRECTOR, CYRIL ABITEBOUL WITH GUESTS IN RENAULT AUSTRALIA HOSPITALITY.
PHOTO BERNARD ASSET, forma-1
FORMULA ONE AUSTRALIAN GRAND PRIX AT MELBOURNE MARCH 13-14-15 2015. RENAULT SPORT F1 DIRECTOR, CYRIL ABITEBOUL WITH GUESTS IN RENAULT AUSTRALIA HOSPITALITY. PHOTO BERNARD ASSET
Vágólapra másolva!
A Renault sportprogramját irányító Cyril Abiteboul szerint a Red Bullnak meg kell értenie, hogy ha a francia gyártó nem használta volna hatékonyan a télen rendelkezésre álló motorfejlesztési zsetonokat, még nagyobb hátrányban lennének a jelentős újításokat hozó Mercedes mögött.

Továbbra is meghatározó téma az F1-ben érdekeltek körében a Renault erőforrásainak vártnál gyengébb teljesítménye, és a Red Bull elégedetlensége a kialakult helyzet miatt, ami a két éve még verhetetlennek tűnő csapat hátracsúszásához vezetett.

A Renault problémái összetettek, szinte napról napra újabb részletek derülnek ki az F1-ben csaknem 4 évtizede érintett gyártó nehézségeinek okairól. Cyril Abiteboul, a márka motorfejlesztését végző cég irányítója most az elmúlt hónapok során megváltozó szabályokra mutatott rá.

Cyril Abiteboul, a Renault Sport F1 vezetője Forrás: STUDIO ASSET/©BERNARD ASSET/Renault Sport F1

„Agresszívan fejlesztettünk a télen, de azt gondolom, a szabályok nem segítették a munkánkat” – mondta a Renault Sport F1 vezetője az ESPN-nek. „Talán emlékeznek, elég sok volt a – zavarnak nem nevezném, de – hezitálás azzal kapcsolatban, hogy a zsetonok felhasználásának szabályozása megváltozik-e vagy sem, ezért fel kellett készülnünk arra, hogy már az első versenyre elhasználjuk mind a 32 zsetont. Erre végül nem lett szükség.”

„Azt hiszem, csak december 16-án erősítették meg, hogy a szezon közbeni fejlesztéseket is engedélyezik. A körülmények tehát nem voltak éppen ideálisak a felkészüléshez.”

A Mercedes sem ült a babérjain

Az FIA szándéka szerint márciustól a szezon végéig csak a megbízhatóság javítása, valamint a költségek csökkentése érdekében lehetett volna fejleszteni az addigra már homologizált erőforrásokon, de az előző idény végén a Ferrari talált egy szabályértelmezési kiskaput. A szövetség kénytelen volt engedélyezni a 2015-re meghatározott 32 fejlesztési zseton tetszőleges idejű felhasználását.

A Mercedes ennek ellenére elhasznált 25-öt a rendelkezésre álló zsetonok közül, és a jelentős fejlődést produkáló Ferrari is 22-t kijátszott a siker érdekében. A Scuderia erőfeszítései egy futamgyőzelem formájában már megtérültek, a Renault viszont egyelőre csak magyarázkodhat az idei szereplésük miatt. Abiteboul szerint nem mindig jogosan.

Ritka alkalom 2015-ben: egy Mercedes egy Red Bull mögött a Malajziai Nagydíjon Forrás: 2015 Getty Images/Lars Baron

„A Mercedes sem toporgott egyhelyben. Felhasználtak 25 zsetont, miközben mi csak 20-at, ami azt jelenti, hogy ők még többet változtattak a motoron, mint mi. A Red Bullnak ezt kellene megértenie: ha nem helyesen használtuk volna fel a zsetonokat, akkor még ennél is sokkal messzebb lennénk a Mercedestől” - mondta Abiteboul.

A Malajziai Nagydíj után a Renault további jelentős fejlődést ígért a Red Bullnak a szezon hátralevő részére. Az osztrák vállalatot képviselő Helmut Marko szerint a hátrányuk az idei szezon során már behozhatatlan a Mercedeshez képest.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!