Vágólapra másolva!
A Todt-korszak előtt a csapatot vezető Cesare Fiorio szerint a Scuderiánál két futam után kialakult a hierarchia, de ezzel az F1 több kulcsfigurája nem ért egyet.

Miközben Sebastian Vettel egy dobogós helyet és egy győzelmet ünnepelhetett a Ferrari színeiben a 2015-ös szezon első két futamán, Kimi Räikkönen számára problémákkal indult az idény. Ő csupán egy 4. helyet tudott elérni, azt is a mezőny végéről visszatérve.

Räikkönen autója megsérült az Ausztrál Nagydíj rajtjánál, így nem tudott ideális tempót autózni, és a második bokszkiállásánál az egyik kerékanya rossz rögzítése miatt kénytelen volt félreállni. Malajziában az időmérőn forgalomba került, ezért kiesett a Q2-ben, majd a rajt után defektet kapott, és jelentős hátránnyal, az utolsó helyről kellett előrelépnie.

Räikkönen és Vettel az Ausztrál Nagydíj után Forrás: © FERRARI MEDIA/© Foto Studio Colombo

A legendás Jean Todt-korszak előtt a Ferrarit vezető Cesare Fiorio úgy véli, a kezdeti viszontagságok megbélyegezhetik Räikkönen szezonját, és elképzelhető, hogy a csapaton belül máris Vettelnek kezd lejteni a pálya.

„Nála rosszul sülnek el a dolgok, ahogy ez szombaton is történt” – mondta Räikkönenről az olasz. „Ő már a pályafutása végén jár, de még mindig egy nagy bajnok. Két verseny után viszont a csapatnál kialakult a hierarchia. Ha Vettel a világbajnoki címért fog harcolni, Räikkönen csak asszisztálhat hozzá” – vélte.

A futam után Maurizio Arrivabene a BBC-nek azt mondta, rögtön felkereste és megvigasztalta az újabb viszontagságos versenyt futó Räikkönent, aki az időmérő kudarca és a nehéz futam miatt a szokásosnál is rezignáltabban felelgetett az újságírók kérdéseire.

Räikkönenre figyeltek fel pénteken

Több csapatvezető is elmondta, hogy a Ferrari teljesítményére már a pénteki szabadedzéseken is felfigyeltek, de Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója a finn MTV3 csatornának azt is elárulta, hogy nem elsősorban Vettel, hanem Räikkönen tempója tűnt fel nekik.

„Már pénteken láttuk, hogy milyen jók voltak Kimi hosszabb etapjai, amelyek alapján sejtettük, hogy erős hétvégéjük lesz” – utalt Wolff a Ferrarira.

Räikkönen a futamon többnyire lassabbnak bizonyult Vettelnél, de a köridők nem igazán összehasonlíthatók, mert a finn taktikája a korai defekt után eltért német csapattársáétól, és általában forgalomban kellett autóznia, ami nem csupán az időeredményeknek, hanem a gumik állapotának sem tett jót.

Räikkönennek nagy hátrányt okozott a defekt Malajziában Forrás: REUTERS/Olivia Harris

Ettől függetlenül a korábban a Ferrarinál is versenyző Jean Alesi a Corriere della Sera című lapnak adott nyilatkozatában úgy vélte, Räikkönen is képes lett volna az egyik Mercedes – valószínűleg a 3. helyezett Nico Rosberg – legyőzésére, amivel az 1997-es világbajnok Jacques Villeneuve is egyetértett.

„Korán ki kellett állnia a bokszba, aztán az útjába kerültek olyanok, akiknek az autóján használt gumik voltak” – indokolt a kanadai.

Vettel az Ausztrál Nagydíj után közölte, jól kijönnek Räikkönennel, és közösen dolgoznak a Ferrari teljesítményének javítása érdekében. Az idénynyitón a két pilóta veszélyesen közel került egymáshoz a rajtnál, a finn részben ezért vissza is esett, de egyikük sem neheztelt a másikra emiatt.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!