Vágólapra másolva!
Szerinte valahol el kell kezdeni a női pilóták támogatását. Susie Wolff nem lelkesedik az ötletért.

Egyre több női pilóta tűnik fel a Forma-1 horizontján, de versenyzői üléshez és indulási joghoz Lella Lombardi 1976-os szereplése óta egyikük sem tudott jutni. Bernie Ecclestone változtatni szeretne ezen, mert úgy véli, a nők növelnék a sportág iránti érdeklődést.

„Úgy gondolom, jó ötlet lenne rivaldafényt adni nekik. Valamiért a nők nem jutnak el idáig, és nem azért, mert mi nem akarjuk látni őket” – jelentette ki brit újságíróknak Szepangban. „Természetesen szeretnénk, mert további figyelmet, publicitást, és talán sok szponzort is vonzanának.”

Carmen Jordá, a Lotus fejlesztő pilótája Forrás: Lotus

Ecclestone szerint a női résztvevők támogatása érdekében egy külön bajnokság felállítása fontos lépcső lehetne. Az elképzelés nem teljesen eredeti, mert az utcai modellekhez közel álló autókat használó magyar Lotus Ladies Cup korábban több F1-es versenyhétvége programjában is szerepelt, így a brit üzletembernek nem kellett messzire mennie az inspirációért.

„Valahol el kell kezdeni, ezért azt javasoltam a csapatoknak, hogy legyen egy külön bajnokság, azon keresztül hátha valakit be tudunk juttatni az F1-be" - mondta. "A nagydíj előtt versenyezhetnének, vagy talán a szombati, időmérős napon, így ennek is lenne tétje. Ez csak egy ötlet, de szerintem szuper lenne.”

Wolff nem versenyezne csak nők ellen

Ahogy erre számítani lehetett, az ötlet nem nyerte el a jelenleg leginkább felkapott női F1-es fejlesztőpilóta, Susie Wolff tetszését. A Williams alkalmazásában álló hölgy szerint Ecclestone felvetése „biztosan nem a helyes irány”, és ő maga egyáltalán nem érdeklődne egy teljesen női széria iránt.

„Először is nem tudom, honnan lehetne szerezni egy teljes mezőnyhöz elegendő női versenyzőt” – mondta a 32 esztendős hölgy a Mirrornak. „A másik meg az, hogy én az egész pályafutásom során a mezőny rendes tagjaként versenyeztem. Miért érdekelne egy olyan bajnokság, ahol csak nők ellen küzdhetek?” – tette fel a kérdést.

Wolff mellett az elmúlt évek során a tehetségesnek vélt, de elégséges anyagi források híján esélytelenné vált Simona de Silvestro is esélyesnek tűnt arra, hogy megvesse a lábát az F1-ben, néhány héttel ezelőtt pedig a Lotus jelentette be, hogyfejlesztő pilótának szerződtették a korábban semmilyen értékelhető eredményt nem produkáló Carmen Jordát. Wolff évente néhány tesztnap erejéig vezetheti a Williams autóját, és nem célja, hogy egy női bajnokságban folytassa karrierjét.

Susie Wolff (balra) helyett Adrian Sutilt indítaná a Williams, ha tartalék pilótára lenne szükség Forrás: AFP/Lluis Gene

„A kezemet a szívemre téve mondhatom, hogy nem érdekelne egy ilyen verseny megnyerése. Inkább el sem indulnék, mert mit is nyernék vele? Egy olyan verseny, amelyen bárki részt vehet, csak lány legyen, nem érdekes.”

Az F1 történetében összesen hat női pilóta vehetett részt versenyhétvégén, de mindössze ketten indultak futamon is. 1958-59-ben Maria Teresa de Filippis 3 versenyen állt rajthoz, 1974 és ’76 között pedig Lella Lombardi küzdött tizenkét nagydíjon. Az olasz hölgy az 1975-ös Spanyol Nagydíjon a történelem első, és eddig egyetlen női pontszerzője lett, amikor a lerövidített futamon a 6. helyért 0,5 ponttal jutalmazták.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!