Vágólapra másolva!
Az időmérőn egyértelműen hátrányban vannak, de a versenytávon nem sokkal lassabb a Ferrari a Mercedesnél, véli Kimi Räikkönen. Szerinte a Scuderia idei autója még sérülten is gyors volt Ausztráliában.

Magabiztosnak tűnt a Mercedes csapat fölénye az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon, főleg azután, hogy Lewis Hamilton 1,4 másodperccel volt gyorsabb a 3. helyezett Felipe Massánál az időmérőn. A futamon viszont Sebastian Vettel a még mindig jelentős, de arányaiban kisebb, 34 másodperces hátránnyal futott be a harmadik helyen.

Ez csapattársa, a futamot egy hibásan rögzített kerékanya miatt feladó Kimi Räikkönen számára arra utal, hogy hátrányuk nem behozhatatlan a tavalyi világbajnok Mercedes mögött.

„Úgy gondolom, hogy a versenytávon nem vagyunk olyan messze a Mercedestől” – nyilatkozta Räikkönen a brazil Totalrace-nek. „Ez nyilvánvaló, hogy az adott pályától is függ, valamint attól, hogy ők milyen programot futnak, de nálunk is adódtak problémák a futamon” – utalt az Ausztrál Nagydíj viszontagságaira.

Räikkönen (balra) még sérült autóval is gyors volt, csapattársa, Sebastian Vettel (jobbra) a két Mercedes mögött ért célba Forrás: © FERRARI MEDIA/© Foto Studio Colombo

„Az autó még a padlólemez és az első szárny véglapjának megsérülésével is gyors volt a második kiállásig. Teljesen biztos vagyok abban, hogy jó autónk van” – jelentette ki. „Nyilvánvaló, hogy nem vagyunk elég gyorsak, de szerintem a különbség sokkal kisebb, mint az időmérőn. Ezen javítanunk kell, mert a Mercedesnek van némi előnye hozzánk képest.”

Noha az Ezüstnyilak látszólag simán nyerték a futamot, az időmérőhöz képest kisebb átlagos előnyük miatt az is felmerült, hogy Lewis Hamilton és Nico Rosberg nem facsart ki minden teljesítményt az autókból, de Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szerint nem altatták a mezőnyt.

„Biztosíthatom önöket, hogy nem így volt” – jelentette ki Wolff az Auto Motor und Sportnak. A lap szerint a különbségek a fogyasztásra vezethetők vissza, mert a Mercedes tovább növelt teljesítménye a motor üzemanyag igényében is megmutatkozhatnak.

Hamilton bevásárolt Maranellóban

Ausztráliában újabb részlet merült fel Lewis Hamilton állítólagos közeledéséről a Ferrarihoz. Még a futam előtt számoltak be olasz és német lapok arról, hogy a világbajnoki címvédő Maranellóban járt, ami némi spekulációt gerjesztett, mert a brit pilóta még nem állapodott meg a szerződésének meghosszabbításáról a Mercedesszel.

„Bizony, Lewis kapcsolatba került a Ferrarival” – erősítette meg a Sport Bildnek. „Épp most vásárolt egy LaFerrarit” – jelentette ki, majd hozzátette: „Nekünk ezzel nincs gondunk.”

A LaFerrari az olasz márka jelenlegi csúcsmodellje, mindössze 499-et készítenek belőle, és a legtöbb ügyfél csak úgy juthat hozzá, ha korábban már legalább 5 másik Ferrarit megvásárolt. Hamilton bár több ritka sportkocsit - köztük egy Mercedes-Benz SLS AMG Black Seriest, egy SL 65 AMG Black Seriest, egy kifejezetten neki készített Pagani Zondát és egy Shelby Mustang GT 500-ast - is birtokol, 5 különböző Ferrarija viszont nincs, így minden bizonnyal egyedi ajánlatot kapott Maranellóban a körülbelül 360 millió forintba kerülő autóra.

A brit pilóta a Man of The World magazinnak azt nyilatkozta, hogy "Szeretek minden napot kihasználni, mert az ember soha sem tudja, hogy melyik lesz az utolsó. Úgyhogy igyekszem élvezni az időt, ami nekem jut" - jelentette ki, és azt is elmondta, hogy a baráti körétől sem sajnálja azt, ami számára megadatott.

Hamilton és Wolff az Ausztrál Nagydíj helyszínén is biztosította a közvéleményt, hogy várhatóan nemsokára megállapodnak a 2016-től érvényes új szerződés részleteiről, így nem valószínű, hogy a brit pilóta helyzete meginog.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!