Vágólapra másolva!
A franciák partnercsapatai teszteken egyelőre nem a köridőt hajszolták, hanem a megbízhatóságot keresték, de a Renault és a Red Bull is egyetért abban, hogy az idénynyitóra sokkal közelebb kerülhetnek a Mercedeshez.

Nem mutatott sokat a Red Bull és a Toro Rosso az eddigi előszezoni tesztek során, de Barcelonában a Renault szerint egyelőre nem ez, hanem a megbízhatóság volt a cél. Annak ellenére, hogy a francia gyár motorjai csak két autóban dolgoztak, a négy nap alatt teljesített 787 körrel elégedettek voltak.

„A legfőbb, a partnereinkkel közösen meghatározott célunk Barcelonában az volt, hogy a megbízhatóság javítása érdekében annyi kilométert gyűjtsünk, amennyi csak lehetséges. Mivel egyik csapatnál sem merült fel nagyobb hiba, ebből a szempontból teljesen elégedettek vagyunk” – mondta Cyril Abiteboul, a Renault Sport F1 ügyvezetője.

„A teljesítmény tekintetében természetesen túl korai még kijelentéseket tenni, mert ez mindig relatív, és nem tudjuk, hogy az ellenfelek mivel foglalkoznak” – ismerte el.

A Red Bull szerint még van tennivaló

Abiteboul elmondása alapján a Renault programja nem kifejezetten arról szólt, hogy a lehető legjobb köridőt érjék el. Második tesztnapja után Daniel Ricciardo, a Red Bull pilótája is elismerte, hogy a motor még nem ment teljes erőbedobással, de a francia szakember kijelentette, hogy Ausztráliában már sokkal közelebb lehetnek a jelenleg legjobbnak tartott Mercedeshez.

„Mi nem arra fordítottuk a tesztet, hogy a köridőket hajszoljuk. Nehéz következtetéseket levonni a karosszériát és az erőforrást is érintő, ilyen agresszív és kompromisszumot nem ismerő fejlesztési programok esetében, amikor ráadásul még az utolsó pillanatban is érkeznek új alkatrészek.”

Kvjat versenyszimulációt is futott Barcelonában Forrás: AFP/Quique Garcia

„Ettől függetlenül továbbra is magabiztosak vagyunk, hogy elérhetjük a célunkat, és az első nagydíjig felére csökkenthetjük a lemaradásunkat a Mercedeshez képest. A Red Bull-lal megerősített együttműködésünk szintén a helyes irányba halad, így az általános kép bizakodásra ad okot.”

A Renault erőforrásait a legtöbbször kritizáló Red Bull vezetősége is egyetértett Abiteboul véleményével. Christian Horner az Auto Motor und Sportnak azt mondta, hogy a motor „valóban erősebb lett, de a teljesítményleadása nem egyenletes. Még mindig probléma van a vezethetőségével.”

Az osztrák vállalat motorsport-tanácsadója. Dr. Helmut Marko viszont arra számít, hogy a problémák szoftveres módosításokkal orvosolhatók. „Így a Mercedes előnyének nagy részét ledolgozzuk” - vélte.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!