A McLaren hétfő délután hivatalos közleményt adott ki Fernando Alonso vasárnapi tesztbalesetével kapcsolatban. A spanyol a barcelonai gyakorlás utolsó napján szenvedett agyrázkódást, miután furcsa körülmények között a falnak csapódott a 3-as kanyarnál. A baleset okairól számos elmélet született, ezért a McLaren a közleményben nyilvánosságra hozta, mire jutottak az eddigi vizsgálataik során.
Alonsóról elmondták, hogy a felépülése „jól halad" a kórházban, és képes a családjával, a barátaival és a kórház személyzetével beszélgetni. Megerősítették, hogy a baleset után a pálya orvosi központjába szállították, ahol elsősegélyben részesült, valamint nyugtatókat is kapott, amivel a mentőhelikopterrel történő szállítására készítették fel. A kórházban alaposan kivizsgálták, többek között CT és MRI vizsgálatokon is átesett, amelyek negatív eredményekkel zárultak.
Alonsót továbbra is a kórházban tartják, hogy biztosítsák a nyugalmát és a zavartalan felépülését, és teljesen elmúljon a vasárnap alkalmazott nyugtató hatása. „Minden lehetőséget szeretnénk megadni neki, hogy gyorsan és teljesen felépüljön. Később fogunk arról dönteni, hogy részt vehet-e a következő barcelonai teszten" – állt a közleményben.
A McLaren rámutatott, hogy még korai lenne pontos adatokat közölni a balesetről, de a további spekulációk elkerülése érdekében megosztották, mire jutottak eddig a vizsgálatok során. „A 3-as kanyar bejáratánál Fernando túl szélesen fordult, és ráhajtott a pálya szélén található műfűre. Mivel itt kisebb a tapadás, az autó veszített a stabilitásából, és a pálya belső felére került. Itt visszanyerte a tapadását, és oldalról eltalálta a falat" – nyilatkozták.
A csapat vizsgálatai szerint a balesetet az erős széllökések okozták, amelyek más versenyzőket is megtréfáltak vasárnap: Carlos Sainz is a szél miatt törte össze az autóját, és több pilóta is panaszkodott a széllökések miatt. A McLaren határozottan kijelentette, hogy Alonso autójában semmilyen műszaki hiba nem történt, és az aerodinamikai viszonyaok sem változtak meg az ütközés előtt. Azt is kizárták, hogy az ERS-sel lett volna bármiféle probléma, cáfolva azokat a híreszteléseket, melyek szerint Alonso áramütést szenvedett az autóban.
A McLarennél biztosak benne, hogy Alonso végig eszméleténél volt a baleset előtt, hiszen az adatokból látszik, hogy lefelé váltott és közben maximális nyomással fékezett a becsapódást megelőzően. „Az adatokból az is kiderül, hogy Fernando a pálya belső felén lévő falat találta el, először a jobbelső kerekével, majd a jobbhátsóval" – magyarázták. „Erőteljes oldalirányú ütközés volt, amiben megsérült az első tengely is."
A becsapódás után az autó 15 másodpercen keresztül csúszott a fal mellett, mielőtt megállt volna. A csapat elmondása szerint a karosszéria nem sérült meg, és a törésszerkezet is ép maradt.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!