Vágólapra másolva!
Bár a barcelonai tesztjük újabb kudarc volt, szerinte az MP4-30-cal nincsenek alapvető gondok, és a potenciálja óriási: ha a gyerekbetegségeit kikúrálják, a szezon végén nyerhetnek is vele.

A Forma-1 idei előszezonjának slágertémája a McLaren-Honda küszködése, ami folytatódott ezen a héten, a barcelonai teszten is. Miután az első két napon az MGU-K hibás tömítése hátráltatta a csapatot, szombaton az áttervezett alkatrész is csődöt mondott, vasárnap pedig Fernando Alonso – eddig ismeretlen okból történt – kicsúszása miatt szakadt meg a programjuk mindössze 20 kör után.

Jenson Button, aki különösen kevés időt töltött az autóban, ennek ellenére azt állítja, az MP4-30 valójában kifejezetten gyors, csak a gyerekbetegségeit kell orvosolni. „Az első versenyen még nem lesz győztes autónk, de az utolsón lehet, hogy igen" – mondta még a szombati tesztnapot követően. „Szerintem rengeteget fogunk fejlődni. Már az első teszt óta is óriásit léptünk előre, csak ez nem látszik, mert belefutottunk más problémákba."

„Mindannyian nagyon kíváncsiak vagyunk, mit tud ez az autó maximális teljesítmény mellett, mert úgy érzem, óriási potenciálja van. Egyelőre nehéz kihoznunk belőle, ennyi."

A McLaren képességeit elfedik a gyerekbetegségek Forrás: AFP/Quique Garcia

Éppen ezért Button a látszólag katasztrofális felkészülés ellenére nem tart tőle, hogy a McLarennek ismét olyan pocsék szezonja lesz, mint tavaly. „Hogy az első versenyre készen fogunk-e állni, az már más kérdés. Nem tudok rá válaszolni" – ismerte el. „Ez a helyzet merőben más, mint az elmúlt két évben, amikor egyszerűen nem voltunk elég gyorsak. Most minden új számunkra."

„A többieknek rengeteg tapasztalata van ezekkel a hajtásláncokkal, a Hondának viszont nincs, ezért a helyzet rosszabbnak tűnik, mint amilyen valójában."

Button hozzátette, hogy „amikor bepattanok az autóba, minden téren jónak tűnik. Csak nem volt még alkalmam rendesen meghajtani." A McLaren versenyigazgatója, Eric Boullier elismerte, hogy a csapat „ötven százalékos" csúszásban van a terveihez képest.

A Honda egyébként kapott két nap haladékot az idei hajtáslánc homologizációjára, mert a határidő, február 28., szombatra esik, és a következő munkanap március 2. Az viszont még nem világos, hogy hány fejlesztési zsetonjuk marad a szezon idejére – az Auto Motor und Sport szerint a vártnál kevesebb, mert a három másik gyártó a korábban számoltnál többet használ el az idénynyitóig.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!