Vágólapra másolva!
Úgy érzi, erre 2016-ban lehet esélye. Csapatfőnöke, Gerard Lopez elismerte, hogy tavaly megfizették a durva elbocsátások árát, de úgy véli, hogy a korábbi futamgyőztes autókat tervező stáb magja együtt maradt.

Felejthető év után ismét szeretne az élmezőnybe kerülni a Lotus csapat, amely immáron a legjobbnak tartott Mercedes erőforrással áll rajthoz a Forma-1-ben. Az enstone-i istálló Pastor Maldonado személyében egy futamgyőztes versenyzőt is foglalkoztat, de a közvélemény elsősorban Romain Grosjeantól várja a kis csapat fellendítését.

„Remélem, hogy visszatérhetünk egy jobb időszakba, és 2015-ben megmutathatom, mire vagyok képes, 2016-ban pedig már ismét nyerő autónk lehet” – nyilatkozta Grosjean a francia Auto Hebdo magazinnak.

A Lotus a Forma-1-be visszatérő Kimi Räikkönen révén két év alatt két győzelmet és számos dobogós helyezést szerzett, ráadásul még úgy is az élmezőnyben szerepelt, hogy Grosjean rendszeresen összetörte az autóját.

Az új Lotusnak előrelépést kell hoznia a csapat számára Forrás: AFP

Továbbra is a győztes csapat tervezi az autót

A csapaton 2013 második felében anyagi nehézségek lettek úrrá, ami Räikkönen és száz alkalmazott távozásához vezetett, tavaly pedig az enstone-i gárda története egyik legrosszabb idényét teljesítette. Gerard Lopez elismeri, hogy a kettő között van összefüggés.

„Megfizettük a tanulópénzt, de nem az emberek száma, hanem a hatékonyság a fontos. Ismerek csapatokat, amelyek 850 fővel évekig nem tudták elérni azt, amit mások 500 emberrel igen” – jelentette ki.

„Nagyon sokat írtak arról, hogy jó emberek távoztak tőlünk, de az igazság az, hogy a 2012-es és 2013-as autóért felelős technikai stábunk néhány híres tagjától eltekintve, aki tényleg elhagyott minket, érintetlen” – utalt például James Allisonra, aki jelenleg a Ferrari technikai igazgatója.

A luxemburgi üzletember szerint csapatának a sikertelen tavalyi szezon után most arra kell koncentrálnia, hogy ismét visszatérjen az élmezőny közelébe. E téren segítségükre lesz új motorszállítójuk is, de Lopez úgy véli, nem ez az egyedüli döntő tényező.

„Az új Mercedes erőforrás nagy különbséget jelent, bár nem kizárólag a Renault okolható a katasztrofális 2014-es szezonunk miatt” – ismerte el.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!