Vágólapra másolva!
A McLaren-Mercedest a legnagyobb sikereihez segítő motorok atyja, Mario Illien tanácsai is segítenek, hogy a Renault 2016-ra ledolgozza a hátrányát az F1-es erőforrások terén. A franciák a következő évet tekintik sorsdöntőnek a hosszabb távú szereplésüket illetően.

Külső segítséget is igénybe vesz a Renault a jelenleg hátrányban lévő F1-es erőforrásának felzárkóztatására. A francia vállalatot a tavalyi év vége óta Mario Illien, az Ilmor korábbi társalapítója is ellátja tanácsokkal. Az Ilmor a ’90-es években a Mercedes motorjainak fejlesztéséért volt felelős, ezekkel nyert két világbajnoki címet Mika Häkkinen a McLarennél, és erre a cégre épült a jelenlegi elsöprő sikerű erőforrásokat építő Mercedes AMG High Performance Powertrains is.

„Mario lehetőség számunkra, hogy viszonyítási alapunk legyen” – jelentette ki Cyril Abiteboul, a motorfejlesztéseket végző Renault Sport F1 ügyvezetője. „Át kell alakulnunk, és nyitottnak is kell lennünk. Nem szabad félnünk attól, ami kívülről jön, hiszen belül sem vagyunk tökéletesek. Nyitottnak kell lennünk egy olyan világra, amelyhez nekünk nincs hozzáférésünk.”

Mario Illien vezette a McLaren-Mercedes világbajnok motorjainak fejlesztését a '90-es években Forrás: AFP/Torsten Blackwood

Miután eladta cégét a Mercedesnek, Illien tanácsadóként MotoGP és IndyCar motorok fejlesztésével foglalkozott új vállalatával, újabb F1-es projektről nem érkezett hír vele kapcsolatban. Tavaly viszont már Abu-Dzabiban feltűnt a Red Bull motorhome-jában, ebből biztosan tudni lehetett, hogy a Renault de facto gyári csapata komoly fejlődést vár erőforrás-beszállítójától.

„Mario vállalatát nagy lehetőségnek tartom arra, hogy bővítsük a tudásunkat. Jelentős ismeretekkel rendelkezik, és óriási tapasztalata van, így lerövidíthetjük az utat, mert a következő néhány hét során fontos döntéseket kell meghoznunk nem csupán 2015-re, hanem 2016-ra vonatkozóan is.”

Nem igazolt át

A következő évek motorformulája alapvetően csak 2016-ig ismert, mert folyamatosan felmerül egy új konstrukció bevezetésének a lehetősége, de a jelenleg érvényben lévő szabályozás szerint 2016-tól gyakorlatilag ismét megszűnnek a motorfejlesztések, mert a zsetonok száma drasztikusan csökken. Amennyiben egy gyártó még akkor is jelentős hátrányban lesz, a csapatai jó eséllyel hosszabb időre kénytelenek lesznek ezt elfogadni.

„Ha 2016-ot nézzük, az abszolút kulcsfontosságú év” – ismerte el Abiteboul. „Lehetséges, hogy minden teljesen másféle irányt vesz majd, de a jelenlegi szabályok szerint jövőre már mindenképpen a megfelelő csomaggal kell majd rendelkeznünk.”

Abiteboul kiemelte, hogy amennyiben nem tudnak a jövő évig felzárkózni, akkor „bajban leszünk, nem csak egy, hanem jó sok évig. Ezért különösen fontosak azok a mérföldkövek, amelyeket 2016-ra meghatározunk. Ezek előtt pedig annyi tudással akarunk rendelkezni arról, hogy mit tehetünk a jövőben, amennyivel csak lehetséges. Úgyhogy ez elsősorban egy hosszabb távú terv.”

Abiteboul azt is megerősítette, hogy Illien nem csatlakozott a Renault csapatához, hanem külső tanácsadóként segíti a munkájukat.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!