Vágólapra másolva!
A Renault szerint nincs olcsó megoldás arra, hogy a Forma-1-ben ismét 1000 lóerő feletti teljesítményű motorok jelenjenek meg. Tetszik nekik az elképzelés, de nem tudják, hogy ki fogja kifizetni a fejlesztés költségeit.

Rajong a Renault ügyvezetője az 1000 lóerős F1-es motorok gondolatáért, de óva intett attól, hogy meggondolatlanul a bevezetés mellett szülessen döntés Cyril Abiteboul nem látja a koncepció anyagi racionalitását.

„Személy szerint én imádnám, de szükség lenne valakire, aki kifizeti” – mondta az elképzeléssel kapcsolatban az Autosportnak. „Azt hallom, hogy a kis, független csapatok nincsenek felkészülve az erőforrás költségeinek fedezésére. Eközben meg azt is hallani, hogy 200 lóerővel meg kellene emelnünk a teljesítményt. Hol találkozik ez a két dolog?”

A Renault 1,6-os V6-os turbómotorja Forrás: Renault

A francia szakember ismeri az érem mindkét oldalát, hiszen tavaly nyárig a Caterham csapatfőnökeként a saját bőrén is érezte, hogy az erőforrások milyen anyagi terhet jelentenek egy túlélésért küzdő, később csődbe is ment csapatnak. Úgy látja, át kell gondolni a finanszírozást egy új motorformula esetén.

„Ha az ember talál valakit, aki képes a zsebébe nyúlni, akkor én nagyon szeretném” – jelentette ki. „Nagyszerű lenne a mostani autókat és versenyzőket látni, ahogy megbirkóznak 1000 lóerővel. Könnyű és olcsó megoldás viszont nincs a jelenlegi szabályok esetén.”

Jelentős változások kellenének

Néhány nappal ezelőtt a Mercedes motorfejlesztését irányító Andy Cowell azt mondta, hogy a jelenlegi konstrukciók elméleti csúcsteljesítménye 1600 lóerő felett is lehetne, de Abiteboul úgy látja, hogy az 1000 lóerőt csak új megoldásokkal lehetne túlszárnyalni.

„Drasztikus változásokra lenne szükség, különösen az üzemanyag-elosztás terén, ez pedig egy másik műfaj” – utalt arra, hogy nem csupán jelentéktelen átalakításokra lenne szükség. „Át kell méretezni a belső égésű motor néhány elemét, de ahhoz már meg kell változtatni az akkumulátorok méretét, és az energia-visszanyerő rendszereket is. Az egész erőforrást át kell tervezni, úgyhogy némi óvatosság nem árt.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!