A Mercedes óriási fölénnyel uralta a Forma-1 mezőnyét 2014-ben, ezért a legtöbben arra számítanak, hogy idén is nehéz lesz utolérni őket. Az előszezon első tesztjén azonban a Ferrari futotta meg a legjobb köridőket, bár valószínűsíthető, hogy a címvédő szándékosan nem hozta ki az autójából a maximumot.
Ezt most a Mercedes mérnöki gárdájának vezetője, Aldo Costa is megerősítette: szerinte az istálló Jerezben „nagyon keveset" mutatott meg magából. „Szerintem ez nem csak ránk, hanem a többi csapatra is igaz" – mondta Costa a La Gazzetta dello Sportnak. „Csak az első versenyen, Melbourne-ben fog kiderülni a valós erősorrend, bár az is lehet, hogy erre 4-5 futamot várnunk kell."
Costa hozzátette, a W06-os sokat változott az elődjéhez képest, hiába hasonlít külsőleg a tavalyi autóra. „Igaz, hogy ez egy továbbfejlesztett modell, de számos fontos módosítást végeztünk el rajta, amelyek kívülről nem látszanak."
A szakember szerint a jerezi teszt „minden szempontból pozitívan alakult" a Mercedes számára, a várakozásaiknak megfelelő mértékben sikerült javulniuk. „Nem azért utaztunk el Spanyolországba, hogy az autónk teljesítményét teszteljük, inkább a vezethetőségén és a megbízhatóságán dolgoztunk" – magyarázta Costa, aki nem volt hajlandó elárulni, a Mercedes hány zsetont használt el eddig a 2015-ös motorja fejlesztésére, de azt megerősítette, hogy az új hajtásláncukkal vágnak neki az idények.
A pályán történő felkészülés mellett a Mercedes azon is keményen dolgozik, hogy minél előbb meghosszabbítsák világbajnok pilótájuk, Lewis Hamilton szerződését. A brit jelenlegi szerződése az idény végén lejár, de mindkét fél jelezte, hogy a jövőben is együtt szeretnének küzdeni a világbajnoki címért. Hamilton nemrég azt mondta, „néhány részletről" még meg kell egyezniük az aláírás előtt, de Toto Wolff szerint erre a következő hetekben sor kerülhet.
„Szeretnénk mindent megfelelően intézni, ez pedig időbe telik" – mondta a csapatot irányító osztrák, aki nem aggódik amiatt, hogy ilyen sokáig húzódik az ügy. „Nincs okunk azt hinni, hogy a tárgyalások nem a megfelelő irányba haladnak."
Wolff továbbra sem akarja siettetni az új szerződés aláírását, de szeretné, ha a március közepi Ausztrál Nagydíjig sikerülne megegyezniük, hiszen akkor nyugodtabban kezdhetnék meg az új szezont. „Ez azonban nem egy kitűzött határidő, hiszen a határidők mindig nyomás alá helyezik az embert. Mi pedig sem magunkat, sem őt nem akarjuk nyomásnak kitenni."
Hamilton tavaly szakított a menedzsmentjével, ezért most önállóan tárgyal a jövőjéről, de Wolff szerint ez nem okoz nehézségeket. „Nagyon nyitottak és őszinték vagyunk egymással, amikor a jövőnkről beszélünk. Intelligens pilótáról van szó, akinek sokat fejlődött a személyisége – remélem, ehhez mi is hozzájárultunk" – mondta.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!