Vágólapra másolva!
Az F1 Stratégiai Munkacsoportja leszavazta, hogy a kis alakulat a tavalyi autójával vegyen részt az idei nagydíjakon, mert így a többiek között osztják szét a 2014-es 9. helyezéséért járó pénzdíjat.

Úgy tűnik, mégsem támadhat fel a Forma-1 múlt ősszel csődbement kis csapata, a Marussia, mert csütörtöki ülésén a hat csapatot is magába foglaló Stratégiai Munkacsoport (SWG) leszavazta, hogy rajthoz állhassanak a tavalyi autójukkal az idei nagydíjakon. Mivel ahhoz már túl késő van, hogy új autót építsenek az orrkúpra vonatkozó megváltozott szabályokhoz – a prototípusukat pedig már korábban elárverezték –, lényegében lehetetlenné vált, hogy a jogutódjuk, a Manor részt vegyen a 2015-ös szezonban.

Pedig az SWG a télen még rábólintott, hogy a Marussia és a Caterham megtarthassa a 2014-es modelljét, ha ez kell a túlélésükhöz. Az orosz tulajdonosi hátterű istálló azonban Monacóban, Jules Bianchi révén 2 pontot szerezve a konstruktőri összetett 9. helyén végzett, ezért a korábbi évekkel ellentétben az idén pénzdíj is járt volna neki – állítólag kb. 35 millió font.

Ez a tény jelentős szerepet játszhatott abban, hogy egy „nehézsúlyú üzletemberekből" álló befektetőcsoport érdeklődött iránta, de ez lett a csapat veszte is. A riválisok ugyanis minden bizonnyal azért szavaztak a Marussia ellen, hogy az így bennmaradó pénzdíjat közöttük osszák szét. Bár ez bizonyos fokig érthető, mert a Sauber, a Force India és a Lotus közismerten anyagi nehézségekkel küzd, sem rájuk, sem a sportra nem vet jó fényt, hogy a pénz miatt hagynak összeomlani egy csapatot, amikor a mezőny létszáma eleve csökken.

Úgy tűnik, a Marussia mégsem támad fel Forrás: AFP/Alexander Nemenov

Sajtóértesülések szerint a Mercedes és a Ferrari a Marussia mellett szavazott, a Red Bull, a Toro Rosso és a Force India viszont biztosan ellenük. „Az összes csapat voksára szükségük lett volna, de háromtól vagy négytől nem kapták meg" – erősítette meg Bernie Ecclestone az Independentnek. „A nekik járó pénzt így a többiek között osztják szét, és ez, azt hiszem, elég nyomós érv volt."

„Lehet, hogy mások is szívesen használták volna a tavalyi autójukat" – tette hozzá. „Az a baj, hogy nem lehet egyetlen csapattal kivételezni."

A Marussia ellen formálisan február 19-én szüntették volna meg a csődeljárást, a Caterham sorsa viszont a napokban végleg megpecsételődött, így minden jel arra utal. hogy az idei nagydíjak rajtrácsán legfeljebb 18 autó lesz, amíg jövőre nem bővül a mezőny az amerikai Haasszal.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!