Vágólapra másolva!
Az idén Mercedes-motorra váltó csapat is mutatott pár számítógépes képet az E23-ról, amely arra hivatott, hogy feledtesse a tavalyi csalódást.

A Williams és a Force India után hétfőn a Lotus lett a harmadik csapat, amely ízelítőt adott a Forma-1 2015-ös szezonjára épített autójából. Az E23 Hybriddel, történetének első Mercedes-motoros autójával a Lotus a tavalyi csalódást szeretné feledtetni, amikor mindössze a nyolcadik helyen tudtak végezni a konstruktőri összetettben.

„A tervezési, aerodinamikai és szimulációs részlegeink által végzett fejlesztések mind hozzájárultak az óriási előrelépést hozó autó születéséhez" – mondta Matthew Carter, az istálló vezérigazgatója. „Csapatként biztosak vagyunk benne, hogy az új modell a versenyistálló bővítésével együtt hatalmas ugrást tesz majd lehetővé, ezért optimistán vágunk neki a következő szezonnak."

„Itt az ideje magunk mögött hagyni a tavalyi csalódásokat, és learatni az elmúlt tizenkét hónap munkájának gyümölcseit; készek vagyunk újra elfoglalni a megérdemelt helyünket a sportág élvonalában."

Az E23 Hybrid elején végre semmilyen nyúlvány nincs - katt a galériához Forrás: Lotus

Az E23 már ránézésre is különbözik Renault-motoros elődjétől: míg az hírhedtté vált jellegzetes, aszimmetrikus kettős orrnyúlványáról, az új autó elején a szabálymódosítások szellemével összhangban még olyan csökevényes kinövés sincs, mint a Williamsén és a Force Indiáén. A műszaki változások azonban sokkal mélyrehatóbbak ennél.

„A szélcsatornában, valamint a belső elrendezés és a hűtés terén is sokat fejlődtünk" – állította Nick Chester, a Lotus technikai igazgatója. „Az E23-tól sokkal-sokkal jobb teljesítményt várunk, mint amire az elődje képes volt. Az újdonságok között természetesen az új motorszállítónk a legfontosabb. A régit azért cseréltük le, mert úgy éreztük, a köridőben ezzel tudjuk nyerni a legtöbbet. Nemcsak a teljesítményről van szó, hanem a megbízhatóságról, a beépítésről és a hűtésről is."

Miután a Lotus 2013-ban Kimi Räikkönennel egy nagydíjgyőzelmet is aratott, és 315 ponttal 4. lett a csapatok versenyében, tavaly mindössze 10 pontot tudtak gyűjteni. Ehhez a Renault hajtásláncának kiforratlansága mellett a kasztni szeszélyes viselkedése is hozzájárult.

Az új Williams orrán is marad egy rövid nyúlvány Forrás: Williams

„A szélcsatornában az E22 is jó adatokat hozott, még ha a pályán nehéz is volt kiaknázni a benne rejlő lehetőségeket" – emlékeztetett Chester. „Ezért most külön hangsúlyt fektettünk arra, hogy az autónk alkalmazkodóképesebbé váljon. Tavaly súlyos csapást mért ránk a FRIC futómű betiltása a szezon közepén. Az E23 felfüggesztését már kifejezetten az új szabályokhoz terveztük, vagyis nem az eredetileg más elven működő futóművünket fejlesztettük tovább."

A Lotus idén is az eddigi versenyzőpárosával, Romain Grosjeannal és Pastor Maldonadóval vág neki a március 15-i Ausztrál Nagydíjjal kezdődő szezonnak.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!