Vágólapra másolva!
Nem épít átmeneti autót, és nem tervez önálló teszteket a 2016-os szezon során bemutatkozó Haas F1. Az amerikai istálló csapatfőnöke szerint a lehető legkésőbb mutatják majd be autójukat, a leendő versenyzőkkel csak nyáron kezdenek el tárgyalni.

Még mindig a távoli jövőnek tűnhet, de mégis a belátható távlatba került egy új Forma-1-es csapat, a Haas bemutatkozása. A 2016-os szezonra időzített indulás előtt az amerikaiak az aktuális szabályok alól mentesülve elméletileg akár teszteket is lebonyolíthatnának, de Günther Steiner csapatfőnök szerint ez nem valószínű.

„Nem lesz autónk korábban, mint a többieknek" – nyilatkozta Steiner. „Nem akarjuk, hogy legyen. Egy ilyenkor épített autó már akkor korszerűtlen, mielőtt elkészül. A gyártást olyan későre próbáljuk időzíteni, amennyire csak lehet, így a lehető legtöbb előzetes fejlesztést tudjuk elvégezni."

A válság előtt a nagyobb autógyárak között előfordult, hogy akár teljesen új, soha nem versenyeztetett tesztautókkal járták Európa pályáit, de a 2010-ben belépett, és mára már csődbe ment kisebb istállóknál ez nem volt bevett gyakorlat. Steiner sem tartja jó ötletnek.

„Ha építünk egy autót csak a tesztelés céljára, rengeteg időt és pénzt elköltünk, de ez mit sem ér, mert közben fejleszthetnénk is. Ezért aztán 2016 januárjában kezdünk tesztelni, ahogy mindenki más."

A Haas csak a Marussia gyárát veszi meg, az autók terveit nem Forrás: AFP

A versenyzőkről még korai beszélni

A Haas technikai együttműködést kötött a Ferrarival, így már felmerült, hogy az idén a Sauber tesztpilótájaként dolgozó Raffaele Marciello jövőre F1-es ülést kaphatna náluk. Steiner viszont azt mondta, „komoly tárgyalások" még senkivel sem zajlottak, és olyan versenyzőket keresnek majd, akik „jól passzolnak" az első Haas F1-es autókba.

„Még azt sem tudjuk, kik lesznek a piacon négy hónap múlva. Sok versenyző szóba jöhet. Ezzel a kérdéssel még nem foglalkoztunk, mert először kíváncsiak vagyunk, hogy miként alakul a piac, kiket szerezhetünk meg" – jelentette ki. „Nem kell sietnünk a versenyzőkkel kapcsolatos döntéssel. Látni akarjuk, hogyan teljesítenek, és ki áll majd szerződés nélkül. Majd a harmadik negyedévben döntünk erről."

Az elmúlt hónapok során több kisebb istálló is komoly anyagi nehézségekkel küzdött, és a mezőny két legfiatalabb alakulata, a Caterham és a Marussia csődbe is ment. Ezért felmerült a kérdés, hogy mire lehet jó a Haas, ami az USA-ban hagyja a fejlesztési és gyártási feladatokat, Európában pedig csak a logisztikát és a karbantartást végeznék, a Marussia egykori központjában.

Steiner szerint jó megközelítés, hogy együttműködnek a Ferrarival, amelytől bevallottan tanulni is akarnak a megvásárolt hajtásláncon és egyéb részegységeken túl. Cáfolta, hogy a Banburyben található, már megvásárolt ingatlan mellett a 2015-ös Manor autó terveit is megvették volna. Az osztrák mérnök kijelentette, a becsületes helytállás a céljuk 2016-ban.

„A tiszteletet akarjuk kivívni. A lehető legjobb teljesítményt fogjuk nyújtani, bármilyen is lesz a felállásunk, bárhol is lépünk majd pályára. Nem kell majd szégyenkeznünk. Ezt akarjuk elérni, és ezzel kapcsolatban magabiztos vagyok."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!