Vágólapra másolva!
Ecclestone szerint a Marussiának még van esélye, de a Caterham biztosan nem indulhat a 2015-ös idényben. A Haas már elkezdett dolgozni a jövő évi autóján.

Már csak bő egy hét van hátra az első előszezoni tesztig, de továbbra sem kehet tudni, hogy a tavaly csődöt jelentett istállók, a Caterham és a Marussia ott lehetnek-e az idei rajtrácson. Egyelőre egyik csapatnak sem találtak új tulajdonost, ezért egyre kisebb az esély a túlélésükre.

Bernie Ecclestone szerint a konstruktőri bajnokságban elért 9. helyezésük és az ezzel járó pénzdíj miatt a Marussiának van nagyobb esélye a 2015-ös indulásra, a Caterham helyzetét szinte reménytelennek látja. „Nem hiszem, hogy túl nagy esély lenne a Caterham megmentésére" – nyilatkozta a Reutersnek. „A Marussiának még van esélye."

A Caterham csődbiztosa, a csapatfőnöki pozíciót is betöltő Finbarr O'Connell azonban nem adja fel, a végsőkig küzd az istálló megmentéséért. Bár vevőt még nem sikerült találniuk, azt állítja, még mindig kapcsolatban állnak több érdeklődővel. „Amíg vannak emberek, akik jó eséllyel tehetnek értünk valamit, nem fogom bezárni az üzletet" – jelentette ki O'Connell, de ő is elismerte, hogy a Caterhamet „sokkal nehezebb" eladni, mint a Marussiát.

A Marussiának lehet nagyobb esélye a túlélésre Forrás: AFP/Toshifumi Kitamura

O'Connell azzal is tisztában van, hogy lassan kifutnak az időből. „Pontosan tudom, hogy egyszer eljön az idő, amikor már senkinek nem érné meg nagy összegeket áldozni arra, hogy elindítsa a Caterhamet a 2015-ös szezonban" – mondta. „Ki fogunk futni az időből."

Már készül a Haas autója

Könnyen lehet, hogy a Caterham és a Marussia kiesése miatt csak 18 autó lesz az idei rajtrácson, jövőre azonban Gene Haas új amerikai csapatával bővülhet a mezőny. Az istálló már az idei évre is kapott volna nevezési engedélyt, de úgy döntöttek, hosszabb időre van szükségük a felkészüléshez, ezért csak 2016-ban fognak beszállni.

Az olasz kasztnigyártó, a Dallara a hírek szerint el is kezdte építeni a Haas első autóját a Varano de Melegariban található gyárukban, már a szélcsatornához készült modellel is dolgoznak. A csapat főhadiszállása az Egyesült Államokban lesz, de Európában is lesz egy bázisuk, miután felvásárolták a Marussia angliai gyárát.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!