Vágólapra másolva!
A Marussia istállót nem, de a  gyárát megvásárolta a jövőre induló Haas istálló. Gene Haas továbbra is az USA-ban működteti majd a csapata magját, a logisztikai és karbantartási munkák viszont Banbury-ben zajlanak majd. Arról nincs hír, hogy ki érdeklődhet még a Marussia maradványai iránt. 

Gene Haas megállapodott a Marussia tulajdonosával, Andrej Cseglakovval, így a jövőre induló Haas F1 csapat a csődbement istálló Banburyben található gyárában működteti majd európai bázisát, tudta meg az Autosport. A szaklap szerint az adásvétel már biztos, Haas a főhadiszállást átveszi, de magát a csapatot nem.

Az elmúlt napok során felmerült, hogy a szerdára időzített aukciót azért halasztották el határozatlan időre, mert egy új, a csapatvezetés szerint komolyan vehető befektető-jelölt bukkant fel. Gene Haas azonban megerősítette, hogy nem változtat eredeti tervein, és csak 2016-ban száll be a Forma-1-be, a saját csapatával, amely a Ferrarival kötött technikai együttműködést.

Charlotte-Banbury tengely

Haas még tavaly azt nyilatkozta, hogy elsősorban logisztikai okokból van szükség egy európai bázisra, míg a háttérmunka, a fejlesztések nagyrészt az Egyesült Államokban, a NASCAR-központként is ismert Charlotte-ban zajlanak majd.

„Valamilyen európai bázisra szükségünk lesz, legalább azért, hogy eleinte odaszállítsuk az autókat, mert Londonból vagy Németországból tudjuk továbbküldeni őket" – idézte Haast az Autosport. „Szükségünk lesz egy helyre, ahol legalább dolgozni tudunk az autókon. Elsősorban viszont minden Észak-Karolinában történik majd."

A Haas a Marussia csapatát nem vette meg Forrás: AFP/Alexander Nemenov

A CNC gépeket gyártó, és NASCAR csapattal is rendelkező Haas szerint csapata F1-es autója is az USA-ban fog megépülni, míg Európára csak az operatív működtetés és a logisztika marad.

Az amerikai csapattulajdonos a beköltözéssel egyelőre kénytelen várni, mert a Marussia még eladatlan vagyontárgyai, köztük a 2014-es autók, pótalkatrészek, bokszfelszerelés és GP3-as autók Banburyben vannak. Azt egyelőre nem tudni, hogy a csődbiztosok mikorra időzítik az aukciót, illetve a potenciális befektetők mögött ki állhat. Az Autosport spekulációja szerint ez akár a Marussia motorszállítója, a Ferrari is lehet, amely egy juniorcsapatot építhet a brit istálló romjaira.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!